رفت و غزلم چشم به راهش نگران شد
دلشوره ی ما بود، دل آرام جهان شد
در اوّل آسایش مان سقف فرو ریخت
هنگام ثمر دادن مان بود خزان شد
زخمی به گل کهنه ی ما کاشت خداوند
اینجا که رسیدیم همان زخم دهان شد
آنگاه همان زخم، همان کوره ی کوچک،
شد قلّه ی یک آه، مسیر فوران شد
با ما که نمک گیر غزل بود چنین کرد
با خلق ندانیم چه ها کرد و چنان شد
ما حسرت دلتنگی و تنهایی عشقیم
یعقوب پسر دید، زلیخا که جوان شد
یک عمر به سودای لبش سوختم ️
2.1
غمگین شعر حقیقت خسته
شب از چشم هایم آغاز شد
و تو رفتی...
بی آنکه حتی سایه ات را جا بگذاری روی دلم
من ماندم...
با صدای نفس هایت در خلوت خواب
با عکسی که هنوز در چین پیراهنم نفس میکشد
تمام پنجره ها بوی تو را میدهند
اما هیچکدام باز نمی شوند
میدانم...
دلم بعد تو نه می تپد نه میمیرد
فقط آرام مثل ستاره ای خاموش
در دورترین گوشه شب ...
نامت را با اشک می نویسد️
2.7
غمگین جدایی دلتنگی بعد از جدایی شعر غمگین جدایی رفتن معشوق تنهایی شب ...
شعر غمگین جدایی و دلتنگی:
خدا جون تا العان فکر می کردم گریه کردن خیلی بده
العان فهمیدم بدتر از خود گریه کردن بغض شدن توی گلو که نمی تونی گریه کنی هیچ وقت فکر نمی کردم یه روزی ارزو کنم گریه کنم️
2.6
غمگین روانشناسی بغض گلو گریه نکردن احساس خفگی آرزوی گریه ...
وقتی آرزو میکنی گریه کنی اما نمیتوانی:
از حسرت یک آدم تنها چه بگویم؟
دلتنگ صدای توام اما چه بگویم؟
بیهوده به دنبال تو در کوچه دویدم
گیرم که رسیدم به تو حالا چه بگویم؟
ترسم که که در این شهر،مرا با تو ببینند!
در غیبت سنگین تو فردا چه بگویم؟
(هادی معراجی)️
2.7
غمگین شعر زندگی
*دوست داشتن اینجوریه که؛
اگه کسی رو از ته قلبت دوست داری برات مهم نیست که چند بار ناراحتت میکنه، چندبار نادیدت میگیره؛
اینا به چشمت نمیاد حتی اگه به بدترین شکل هر ثانیه اذیتت کنه
چون تو از ته قلبت دوسش داری!!*️
2.7
غمگین حقیقت
امشب سکوت دنیا بر من سنگینی می کند ، گویی هر ستاره در آسمان ، نگاهی پر از اندوه به من دارد دوستی رفت که بودنش ، تنها بهانهی لبخندهای من بود حالا جای خالیاش مثل خلأیی بزرگ در قلبم جا خوش کرده است نه می توانم بفهمم چرا سرنوشت چنین خواست ، نه میتوانم با رفتنش کنار بیایم فقط میمانم ، میان خاطرهها و اشکها ، در این تنهایی سرد و بیرحم . 🖤💔️
2.4
غمگین تنهایی سوگواری خاطرات پذیرش رنج فقدان دوست غم و اندوه پس از فقدان یک دوست، واکنشی طبیعی به تج...
درد فقدان دوست و سکوت سنگین تنهایی:
غم و اندوه پس از فقدان یک دوست، واکنشی طبیعی به تجربه عمیق عشق و ارتباط است. این خلأ که در قلب حس میشود، در واقع فضای انباشته از خاطراتی است که با گذشت زمان و پردازش درست، میتوانند از عامل درد به منبعی از آرامش و ارتباط پایدار با آن شخص تبدیل شوند. پذیرش این فرآیند، گام اول در التیام است.
راهکار:
به خودتان اجازه دهید که سوگواری کنید و احساساتتان را با افرادی که به آنها اعتماد دارید، در میان بگذارید. به یاد داشته باشید که سوگ یک فرآیند شخصی و زمانبر است و درخواست کمک از دیگران میتواند بسیار یاریرسان باشد.
دلتنگ نگاهت به خواب می روم
روز های پی در پی میگذرد
و من دلتنگ تو زمان را سپری میکنم
در هرجا خاطراتی از تو به یاد مانده
می گویند فراموشت کنم
اما نمی دانند حتی توان فکر به این کلمه را ندارم
حال تو در اغوش یار زمان را سپری میکنی
من در چهار دیواری کوچک در دلتنگی تو️
2.7
غمگین جدایی دلتنگی برای عشق خاطرات عاشقانه دلشکستگی و جدایی نتوانم فراموش کنم ...
شعر دلتنگی برای عشق از دست رفته:
-!ꜛ.🧚♀᙮⸼ ᷝⷮᒃᣳᣚᑋᣳᣔᔈ ᑋᣗᕐ ᔿᣗᒄᐤᔿ ᘁᑦ ᣚᑋᐤᒄᐪ ᙆᣕᒄᔾᣳ ᣚᐤᣕ⸼͜»。
- بِیخیِالِ حِرفِ مَردُم واسِه خُودِت زِندِگی کُن-..͜⛓🗞⸼
️
2.5
عاشقانه غمگین استقلال خاطره ملکه
اگه رفتم،قول بدید با دیدن فلیکس،لیلیوم،گربه،رزی و رز آبی به یادم بیوفتید .
اگه برم؟برای همیشه میرم .
اگه برم؟ یعنی میزاری برم .
اگه برم دیگه کسی نمیخادت .
اگه برم؟ تو دلت میخواد بجای تو خاک مرا بوسه بزند .
اگه رفتم سر خاکم لیلیوم بیارید٫ خانومِ اِی هستم .
️
2.7
غمگین جدایی لیلیوم رز آبی یادبود با گل شعر جدایی غمگین در روانشناسی، نظریه «پیوندهای ادامهدار» (Continui...
اگر رفتم، با لیلیوم و رز آبی به یادم باش:
در روانشناسی، نظریه «پیوندهای ادامهدار» (Continuing Bonds) نشان میدهد که سوگواری سالم، قطع ارتباط نیست، بلکه تبدیل آن به نمادهای ماندگار است. گلها و نامهایی که ذکر شدهاند، دقیقاً همین کارکرد را دارند. آیا شما هم چنین نمادهایی برای عزیزان از دست رفته دارید؟
راهکار:
این متن یادآور این نکته است که یادبودها در واقع برای خود ما هستند نه برای فرد رفته. انتخاب نمادهای مشخص (مثل یک گل خاص) میتواند به فرآیند سوگ کمک کند. پیشنهاد میکنم یک دفترچه یادداشت از لحظاتی که آن نماد را میبینید تهیه کنید.
دلم خیلی چیزا رو میخواد خیلی خاطره ها رو خیلی خنده ها رو خیلی آغوشا رو خیلی محبت ها رو اما ی عشق که ازم دریغ شده و محکوم به تنهایی شدم توی احساساتم گم شدم مثل روح سرگردان نمیدونم کی تموم میشه کی از قفس افکار و احساساتم آزاد میشم اما کاش برسه اون روز که دیگه نترسم از اینکه به مردی عشق بدم ...️
2.3
عاشقانه غمگین متفرقه حقیقت
حرومزاده به خاطر ۴ دونه سرباز آمریکایی قلب درد میگیری و ناراحت میشی؟
پس اون ۱۷۰ بچه و معلم چی میشن؟ برا اونا ناراحت نیستی؟
این همه آدم مرده و مجروح شده این همه از هم وطن هات از بین رفتن بعد تو به خاطر ۴ سرباز آمریکایی ناراحت میشی و تسلیت میگی؟
دخترت به خاطر اینکه به کشورش حمله شده از اون ترامپ حرومی تشکر میکنه؟
.واقعا نمیدونم باید چی بگم....️
2.5
غمگین خسته
نمیدونم..
خیلی دلم برات تنگ شده
خیلی دلم میخواد دوباره ببینمت
خیلی دلم میخواد دوباره بغلت کنم
خیلی دلم میخواد مث قبلنا باهات صمیمی شم
خیلی دلم میخواد دوباره باهام صمیمی شی
خیلی دلم میخواد کنارت باشم
خیلی دلم میخواد دوباره چشام بکگراند گوشیت باشه
خیلی دلم برای دیوونه بازیامون تنگ شده
ولی نشد ب هم برسیم
ولی نشد کنار هم باشیم
ولی نتونستیم
من بت میگفتم ابدی ولی نمیدونستم بازیگریو خیلی خوب بلدی:)️
2.1
غمگین تنهایی خسته دلتنگی
قَلبِتَرَکخُوردهِمَنبَندِبِهموبود
مَنعاشِقِاوبودمُاوعاشِقِاوبود
دِلَکَمغُصِهنَخُورغُصِهدِگَرکارِتونیست
اَزیادبِبَرآنکِهدِگَریادِتونیست🗽🖤️
2.7
غمگین شعر عشق یک طرفه
باز یادت در دلم مستانه غوغا میکند،
ز اشتیاقت آتشی در سینه بر پا میکند،
میبرد تا روزهای دور دیدار و حضور
بر جمالت چشم دل غرقِ تماشا میکند!
در هجوم دردهای جانگزای زندگی ..
بر شفایم معجزی همچون مسیحا میکند،
- بـٰآنو زنده یـٰآد ژاله علو🌱 .️
1.8
Hatıraların hâlâ kalbimde alev alev yanıyor, Göğsümde sana duyduğum özlemle bir ateş yanıyor, Seninle buluşmak ve birlikte olmak için uzak günlere gidiyorum, Kalbimdeki gözler güzelliğinle boğuluyor! Hayatın ölümcül acılarının ortasında... Bir kurtarıcı gibi şifa veriyor, - Sonra o yüksek sisi hatırlıyorum 🌱
عاشقانه غمگین یاد معشوق ازدست رفته غزل نوستالژیک معجزه یاد عزیزان شعر در رثای ژاله علو جالب است بدانید وقتی به یاد کسی میافتید که از دست...
شعر «یادت در دلم غوغا میکند»: غزلی برای زندهیاد ژاله علو:
جالب است بدانید وقتی به یاد کسی میافتید که از دست دادهاید، مغز شما همان نواحیای را فعال میکند که در هنگام درد فیزیکی فعال میشود. این توضیح علمی همین حس «آتش در سینه» است. از سوی دیگر، خاطرات نوستالژیک ترشح دوپامین را افزایش میدهند، به همین دلیل است که در کنار رنج، نوعی التیام هم حس میکنید—«معجزهای همچون مسیحا». آیا واقعاً میتوان این پارادوکس را به نفع بهبود روانی مهار کرد؟
راهکار:
این شعر مرثیهای زیباست. شاید آن «معجزه» که از یاد معشوق میگیرید، در حقیقت بازتاب نیاز طبیعی مغز به حفظ پیوند عاطفی پس از فقدان است. جالب است که یادآوری خاطرات عزیزان ازدسترفته، همان مسیرهای عصبی عشق فعال را روشن میکند—گویی مغز هرگز فراموش نمیکند.
هزارتا درخت داریم که هیچ میوه.ای نمیدن.
زمستونا برفو روی شونههاشون تحمل میکنن با اینکه مثل یه چوب خشک هستن، زیبا و دوست داشتنی.
ارزش شما به موفقیت ها و میوه.هاتون نیست.
همین بودنتون، زیبا بودنتون، انسان بودنتون قابل ستایش هست.
با همه شکست ها و سختی ها...
️
2.2
عاشقانه غمگین حقیقت زندگی
آغلاما ای قلب بیچاره مگر دیوانه سن؟
بو گلن گدی داها، اونان داها بیگانه سن
آغلاما ای تک گالان ای گوزلری یاش اوغلان
آز گد میخانیه آخر مگر دیوانه سن؟
گدون ایشیم دوشوب پیمانه دن پیمانیه
اولدوروب عشقین منی میخاندن میخانیه
گلمیشم میخانیه من دردیمی درمان آلام
دردیمی بیر بیر دیم من ساقی و پیمانیه 💔🥀️
2.5
عاشقانه غمگین شعر ترکی غمگین دل بیچاره و اشک درد دل در میخانه پیمانه و ساقی بر اساس پژوهشهای علوم اعصاب، فعالسازی قشر سینگول...
شعر عاشقانه ترکی: آغلاما ای قلب بیچاره و درمان درد در میخانه:
بر اساس پژوهشهای علوم اعصاب، فعالسازی قشر سینگولیت قدامی در مغز هنگام طرد عاطفی، دقیقاً مشابه احساس درد فیزیکی است؛ یعنی عبارت 'دل شکستن' فقط استعاره نیست. جالب است که در ایران قرون وسطی، میخانهها اغلب محلی برای درمانگران روحی بودند و از داروهای گیاهی مانند سنبلالطیب برای تسکین 'درد عشق' استفاده میکردند. آیا تجربهای از این درد فیزیکی عشق دارید؟
راهکار:
در ادبیات عرفانی، میخانه نماد رهایی از خود و درمان دردهای روحی با عشق الهی است. این شعر با بهکارگیری تعابیری چون پیمانه و ساقی، فراتر از یک شکایت عاشقانه، روند تبدیل رنج زمینی به جستوجوی معنا را بازتاب میدهد؛ گویی دل از پیمانههای پیدرپی، نه مستی، که هوشیاری از نوعی دیگر طلب میکند.
زندگی حوصله سر بر شده
نه حوصله درس هست
نه کتاب خوندن
نه مداحی و ... گوش دادن
نه خونه موندن
نه حرف زدن
دلم قدم زدن تو کوچه پس کوچه های کربلا رو میخواد
دلم نشستن وسط بین الحرمین و
قفل شدن نگاه به گنبد ارباب رو میخواد
️
2.2
عاشقانه غمگین دلتنگی امام حسین
معلم گفت:«
فعل رفت رو سرد کنید.»
گفتم:« رفت که رفت»
سکوتی کلاس رو فشورد
ولی را شکست و رفت... ♡
غروری را له کرد و رفت... ♡
عشقی رو بی رحمانه گرفت و رفت... ♡
احساسات را گرفت و رفت... ♡
لبخندمو گرفت و رفت... ♡
زندگیمو گرفت و رفت... ♡
دنیامو گرفت و رفت... ♡
شادی هامو گرفت و رفت... ♡️
2.7
غمگین عاشقانه از دست دادن عشق احساس پوچی بعد از جدایی کنایه فعل رفت در عشق شعر در مورد کسی که رفت در روانشناسی، «از دست دادن» میتواند یک «ضربهی عا...
کنایه فعل رفت در عشق و از دست دادن:
در روانشناسی، «از دست دادن» میتواند یک «ضربهی عاطفی» ایجاد کند که مغز را مجبور به بازنویسی روایت شخصی میکند، گویی باید داستان زندگیات را از نو بنویسی اما فصل اصلی آن ناگهان حذف شده. این فرآیند بازسازی هویت، گاهی دردناکتر از خود جدایی است. آیا تا به حال حس کردهاید خاطرات مشترک پس از رفتن یک نفر، رنگ و بوی دیگری پیدا میکنند؟
راهکار:
این متن، با استفاده از استعارهی دستوری «فعل رفت»، حس نهایی بودن و تهی شدن پس از یک خروج بزرگ را به زیبایی نشان میدهد. شاید نوشتن ادامهای برای این شعر، از نگاه «فعل ماندن» یا حتی «فعل ساختن»، بتواند دریچهای جدید به این احساس باز کند.
داسـتانك
عادت داشت نوک خودکار را بین لبهایش بگیرد. یک روز جامدادیاش را دزدیدم و تمام خودکارهایش را بوسیدم. میدانم صورت خوشی ندارد ولی عصر خودمانیای بود، فقط من و خودکارها. وقتی بابا آمد خانم ازم پرسید چرا لبهایم آبی شده. میخواستم بگویم برای این که او آبی مینویسد. همیشه آبی.
جز از کل _ استیو تولتز️
2.7
عاشقانه غمگین حقیقت
غم همیشه هست. در بطن همهچیز، در گرمترین خونهها و قشنگترین رابطهها، پشت زیباترین لبخندها و البته، میون آرومترین شبها.
غم همیشه حضور داره. همیشه اونجاست.
اما واقعیت اینه که خودمون از عمق به سطح میرسونیمش. مدام راجع بهش حرف میزنیم، از همه گله میکنیم، بیدلیل عصبانی میشیم، احمق و احساساتی میشیم و رنگ غم رو میپاشیم رو زندگیمون.
درسته، غم همیشه هست؛ ولی مقصر ماییم که بهش بها میدیم.
️
2.8
غمگین روانشناسی زندگی
دیگر بهخاطرِ تو از غرورم نمیگذرم.
هر بار که غرورم را کنار گذاشتم
هزینهاش را خودم دادم.
این بار
نیازم را نگه میدارم،
حرفم را نمیگویم،
و قولی را که گرفتی
تمام میکنم.️
2.6
غمگین تنهایی حقیقت خسته دلتنگی
تو نمیخواهی عزیزت بشوم زور که نیست ..
یا نگاهم بکند چشم تو مجبور که نیست
تو مرا دیدی و از دور به بیراهه زدی
تو نگو نه ...دل دیوانه من کور که نیست !
خواستم دل بکنم از تو ولی حیف نشد ..
لعنتی غیر تو با هیچکسی جور که نیست
مشکل اینجاست نگفتی تو به من میدانم ..
️
2.7
عاشقانه غمگین عشق یک طرفه دل کندن سخت حسرت عشق نمیتونم فراموشت کنم تحقیقات عصبشناختی نشان میدهد که طرد عاطفی دقیقاً...
حسرت عشق یک طرفه و ناتوانی در فراموشی:
تحقیقات عصبشناختی نشان میدهد که طرد عاطفی دقیقاً همان نواحی مغز را فعال میکند که درد فیزیکی را پردازش میکنند. یعنی این حس «دل شکستگی» واقعاً مثل یک زخم جسمی درد دارد. آیا تا به حال حس کردهاید که این درد واقعی و فیزیکی است؟
راهکار:
این ناتوانی در دل کندن، نشانه عمق احساس است نه ضعف. گاهی ماندن در حسرت، خودش نوعی عشق ورزیدن است؛ اما یادت باشد هر عشقی لیاقت ماندن ندارد.
ادامه داستان..
ولی خب اون نمیدونست من میخوام باهاش دوست بشم و اینا حتی اسم منم با اینکه گفته بودم نمیدونست با اینکه من میدونستم تا اینکه واقعا یک روز ناراحت شدم و نشستم گریه کردم از اینکه هیچکس نمیخواست با من دوست باشه..و بلد نبودم سرد باشم ولی طوری رفتار میکردم و میخندیدم انگار هیچیم نیست تا اینکه یک روز سر اونیکه میخواستم باهاش دوست باشم..درد میکرد رفتم خونه بهش پیام دادم...داستان ادامه دارد️
1.3
عاشقانه غمگین حقیقت بی تفاوت سکوت
باید برای بعضی خائنا نوشت :
گر با دگران سحر کنی وای بر من
از کوی دگر گذر کنی وای بر من
چه آشوبی شوم هر دم
که دل میبری از هرکس
چه جنجالی به پا کردی
تو در این قلب دلواپس
️
2.3
عاشقانه غمگین شعر احساسی غمگین دلواپسی عشقی شعر در مورد خیانت شکایت از معشوق ...
شعر اعتراض به خیانت و دلواپسی عاشقانه:
آقا جان دلم برات تنگ شده،
مطمئن باش راهت رو تا آخرین قطره از خونم ادامه میدم
و بعدش اگه لیاقت و سعادتی باشه میام ور دل خودت
فقط شما منو شفاعت کن و حواست بهم باشه
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
اولین آرزوم دیدن شما از نزدیک بود که لیاقت نداشتم
پس آرزوی دومم
آرزوی دومم
اول لیاقتش وبعد
*شهادت* رو نصیبم کن💔💔
شهادت
آقا جان شهادتتتتتت در راه خدا️
2.6
غمگین مذهبی خسته دلتنگی دوستت دارم
چه روزهای کثیفی! خورشید هر روز در چرک و خون طلوع میکند و در لجن مرداب غروب میکند. صبحها دلم نمیخواهد بیدار شوم و شبها نمیتوانم درست بخوابم. روزم در دلمشغولی و شبم در خواب و بیدار میگذرد.️
2.5
غمگین حقیقت آرامش
در اینجا آرام گرفتهام . . .
گلهایتان را بردارید. من به عطرِ محبتهای
دروغین حساسیت دارم! ️
1.9
عاشقانه غمگین حقیقت دلتنگی ادبی
شده می نخوری ولی مست باشی
درویش صحرا ولی در قصر باشی
ز هفت عالم آزاد ولی در حصر باشی
آفریده خدا ولی پر نقص باشی
من همه بودم هیچ یک در من نبود
تو قصم یکی بودو اونکه باید نبود
پس بیخیال اونکه بود زیر گنبد کبود
عمر ما به سر رسید قصه نشد تموم️
2.3
غمگین روانشناسی حقیقت