چرا حس میکنیم پسر خوب وجود نداره؟:
تحقیقات روانشناسی میگوید مغز ما برای بقا، خاطرات منفی را قویتر ذخیره میکند (سوگیری منفی). یعنی از هر ۱۰ ارتباط مثبت، یک تجربه بد بیشتر در یاد میماند و تعادل ادراک را به هم میزند. جالب اینکه این سوگیری در زنان و مردان یکسان عمل میکند، اما معیارهای «خوب بودن» متفاوت است. سوال: آیا ممکن است «پسر خوب» را جایی غیر از جایی که دنبالش میگردیم تعریف کنیم؟
راهکار:
این حس آشناست، اما شاید ریشه در «سوگیری تأیید» داشته باشد: وقتی باور کنیم پسر خوب نایاب است، ناخودآگاه فقط رفتارهای منفی را میبینیم و موارد مثبت را نادیده میگیریم. یک آزمایش ساده: یک هفته هر روز یک ویژگی مثبت در اطرافیانت بنویس. آیا تصویرت تغییر میکند؟