چرا تنهایی مثبت از حیف کردن خودت بهتر است؟:
تحقیقات روانشناسی نشان میدهد که تنهایی انتخابی (نه انزوا) باعث بازسازی قشر پیشپیشانی مغز و کاهش هورمون استرس کورتیزول میشود. این مکانیزم که به 'خودحفاظی روانی' معروف است، به انسان کمک میکند ارزش خود را بازتعریف کند. آیا ما در فرهنگ ایرانی تنهایی را بهعنوان یک ابزار توانمندسازی پذیرفتهایم یا هنوز آن را نشانه ضعف میدانیم؟
راهکار:
این جمله در واقع یک مرز هوشمندانه برای حفظ انرژی روانی است. به جای دیدن تنهایی به عنوان فقدان، آن را بهعنوان یک سرمایهگذاری روی خودت ببین. سوال کلیدی: چه کارهایی در تنهایی میتوانی انجام دهی که در جمع نمیشود؟ شاید وقت آن رسیده که یک «قرار تنهایی» با خودت بگذاری و بنویسی چه چیزهایی در زندگیت ارزش حیف شدن ندارند.