نه زمینشناسم
نه آسمانپرداز
گرفتارم
گرفتار چشمهای تو
یک نگاه به زمین
یک نگاه به زمان
زندگی من از همین گرفتاری شروع میشود
سبز آبی کبود من
چشمهای تو
معنای تمام جملههای ناتمامیست
که عاشقان جهان
دستپاچه در لحظه دیدار
فراموشی گرفتند و از گفتار بازماندند
کاش میتوانستم ای کاش
خودم را
در چشمهای تو
حلقآویز کنم️
5.0
عاشقانه دوستت دارم دلتنگی عشق یک طرفه
✧ღღღ سهم منـ از دوریـ تو چیزیــ
جــز دلتنگی بــه اندازهــ دریاهـا
نــگاهی تاریک همچون شب های بدون مهتابــ
و لحــظه هایی که ثانیه به ثانیه میگذرن نیستــ
پــس ای دلبــر من بشنــو صدای دلتنگی مــرا ღღღ✧️
5.0
𝓜𝔂 𝓼𝓱𝓪𝓻𝓮 𝓸𝓯 𝓫𝓮𝓲𝓷𝓰 𝓪𝔀𝓪𝔂 𝓯𝓻𝓸𝓶 𝔂𝓸𝓾 𝓲𝓼 𝓷𝓸𝓽𝓱𝓲𝓷𝓰 𝓫𝓾𝓽 𝓵𝓸𝓷𝓰𝓲𝓷𝓰 𝓪𝓼 𝓫𝓲𝓰 𝓪𝓼 𝓽𝓱𝓮 𝓼𝓮𝓪𝓼, 𝓪 𝓭𝓪𝓻𝓴 𝓵𝓸𝓸𝓴 𝓵𝓲𝓴𝓮 𝓶𝓸𝓸𝓷𝓵𝓮𝓼𝓼 𝓷𝓲𝓰𝓱𝓽𝓼 𝓪𝓷𝓭 𝓶𝓸𝓶𝓮𝓷𝓽𝓼 𝓽𝓱𝓪𝓽 𝓹𝓪𝓼𝓼 𝓼𝓮𝓬𝓸𝓷𝓭 𝓫𝔂 𝓼𝓮𝓬𝓸𝓷𝓭, 𝓼𝓸 𝓶𝔂 𝓭𝓮𝓪𝓻, 𝓱𝓮𝓪𝓻 𝓽𝓱𝓮 𝓼𝓸𝓾𝓷𝓭 𝓸𝓯 𝓶𝔂 𝓵𝓸𝓷𝓰𝓲𝓷𝓰
عاشقانه دوستت دارم ادبی دلتنگی
میدونی چیه
خیلی بده که همشون دارن بهت میگن چ مرگته اخه
و از اونور یکیشون بهت میگه از این اشغالی که شدی متنفرم
و تو فقط با یه لبخند جواب میدی با اینکه تک تک حرفاشون داره نابودت میکنه
ولی حرفشون هم درسته......
میترسی دهن رو وا کنی و یهو کنترل از دست بدی و چیزی بگی که دلشون رو بکنه
بس فقط میگی یه سر برم سرویس بهداشتی و میام تا ادامه بدین
درسته از نظر اونا حرفت خیی چرته ولی خودت میدونی برای چی میخوای بری
انقدر که ️
4.9
غمگین رفاقتی خسته حقیقت دلتنگی
عشق بعضي وقتها از درد دوري بهتر است
بي قرارم کرده و گفته صبوري بهتر است
توي قرآن خوانده ام يعقوب يادم داده است:
دلبرت وقتي کنارت نيست کوري بهتر است
نامه هايم چشمهايت را اذيت مي کند
درد دل کردن براي تو حضوري بهتر است
چاي دم کن... خسته ام از تلخي نسکافه ها
چاي با عطر هل و گلهاي قوري بهتر است
من سرم بر شانه ات ؟.. يا تو سرت بر شانه ام؟
فکر کن خانم اگر باشم چه جوري بهتر است ....؟
♪حامد عسگری♪️
4.9
عاشقانه شعر دلتنگی
دردم از یار است و درمان نیز هم
دل فدای او شد و جان نیز هم
این که میگویند آن خوشتر ز حسن
یار ما این دارد و آن نیز هم
دوستان در پرده میگویم سخن
گفته خواهد شد به دستان نیز هم
چون سر آمد دولت شبهای وصل
بگذرد ایام هجران نیز هم
👤 حافظ جــــــــــــــان 🤍
_______________________
FΛЯIBΛ123@️
5.0
عاشقانه شعر ادبی دلتنگی حافظ
شب و روز به جای یکدیگر می نشینند
زمستان سر میرود و بهار جوانه میزند
اما من؟ من در همان زمان رنج به سوگ
نشستم زمان برای من نمیگذرد این شب ها صبحی ندارند.
بیست و هشت؛️
3.9
غمگین تنهایی حقیقت دلتنگی ادبی
هی میشینم با خودم میگم اونم دوستم داره
اونم بهم فکر میکنه
اونم به اندازه من خودم خودشو کنار هم میزاره
ولی چرا یکی نیست بگم بگه:
-بسته خودتو گول نزن اون بهت فکر نمیکنه... ❤️🩹🥀️
4.7
عاشقانه غمگین حقیقت دلتنگی عشق یک طرفه
من خیلی سعی کردم فراموشت کنم بیب؛
سئول رو فراموش کردم،
عینکت رو فراموش کردم،
لباسهای بچگونهات رو فراموش کردم،
آدمهای زندگیم رو فراموش کردم،
من هرچیزی که به تو ربط داشت رو فراموش کردم...
به جز خودت.
من خواستم تو رو فراموش کنم اما به جاش فراموش کردنت رو هم فراموش کردم..️
4.8
غمگین جدایی دلتنگی
نوشته بود:
«سخت ترین بخش خودشناسی روبرو شدن با زخم هاییه که نقشی در بوجود اومدنشون نداشتی ، اما مسئولیت ترمیم کردنشون با توئه»
عمیقا درک کردم چی میگه.
_مری؛️
4.0
عاشقانه غمگین حقیقت خسته دلتنگی
تا پیامک میدهم چیزی نمیگوید ولی
روز و شب چت با فلانی و فلانی میکند
ادعای درس خوانی میکند اما مرا
بازديد آخرش، آخر روانی میکند
- سعید هلیچی | شـــعر️
4.8
شعر بهترین ها نامردی دلتنگی ادبی
سهم من از تو یک کلمه س..
《گذشته》
مفهوم این یک کلمه رو میفهمی؟
گذشته ی مشترکمون برای من زندگیه!
روزایی ک باهات خندیدم،
باهات گریه کردم،
حتی وقتاییک از دستت عصبی بودم،
اینا زندگی منه ولی تو نمیفهمی🚶🏻♀💔.
Mn.Ir️
5.0
غمگین تنهایی خسته دلتنگی
انگار یک طوفانی آمد ، همهی سیمهای اعصاب و مغزم را پاره کرد و روی هم انداخت و قاطی کرد. دیدم سر دلم یک چیزی شکست و ریخت. اینها خیال میکنند من دیوانه شدهام. اما من دیوانه نیستم ، فقط دلم خیلی خیلی تنگ است!
– سیمین دانشور️
5.0
غمگین عاشقانه ادبی دلتنگی
❌ سلامتیه آخرین خدافظی ک توی گلوم خشک شد....
سلامتیه اونی که حتی نشد ازش خداحافظی کنم....
سلامتیه دستامون ک دیگه هیچ وقت ب هم نمیرسن....
سلامتیه توی دیوونه....
سلامتیه منه پرو....
سلامتیه خدهامون....
سلامتیه خاطره دیروزمون....
سلامتیه اونی ک مانع شد تا ما ب هم نرسیم....❌️
4.8
شاخ غمگین حقیقت خسته دلتنگی
در نبودت، دردی کشیدم که هیچکس تاب شنیدنش را نداشت.
دردی خاموش و سنگین،
مثل سایهای که آرام آرام بر جانم نشست و هر روز عمیقتر شد.
روزها و شبها گذشت،
اما آن درد نه کمرنگ شد و نه خاموش،
بلکه چون ریشههای درختی خشکیده در خاک جانم فرو رفت و هر لحظه بیشتر مرا میبلعید .️
4.8
غمگین دلتنگی عشق یک طرفه
منکه باشم یا نباشم کار دنیا لنگ نیست ،
من بمیرم یا بمانم هیچ کس دلتنگ نیست ،
روزگاری ما هم مثل گل نگاری داشتیم ؛
این گونه خار نبودیم ما اعتباری داشتیم؛
ای که در فصل زمستان اینگونه میبینی مرا،
این زمستان را نبین ما هم بهاری داشتیم️
4.9
غمگین شعر حقیقت دلتنگی
یه دیالوگ تو یاغی بود که
عاطی به حامد میگفت:
"آدمای زیادی تو زندگی من نبودن ولی
از اینکه الان تو هستی خیلی خوشحالم
از اینکه بهت یه ربطی دارم خیلی خوشحالم"
از این قشنگ تر داریم مگه؟!️
4.6
There was a dialogue in the bandit
Ati used to say to Hamed:
"There are not many people in my life, but
I am very happy that you are here now
I am very happy that I have something to do with you.
Do we have anything more beautiful than this?!
عاشقانه مهربانی دوستت دارم دلتنگی حقیقت
فک میکنی نمیدونم نگاه ت پیشم موند؟!
نه اتفاقا هر دقیقه ای که نگام کردی رو یادمه:)عاشق این بودم صدا م کنی!] چیشد آخرش ؟! تو که میگفتی کسی حق نداره به کوچولو م نگا کنه..حالا شدم عروسک زیر دستشون که هر چی میخان بارم میکنن کجایی؟! سر غرورت ؟! یه غرور مسخره که سرش از دور تماشاگری؟! هعب:) دلتنگت هستم ولی بیام پیشت غرور عن ت دوباره رشد میکنه..️
4.9
عاشقانه غمگین لاشی عشق یک طرفه دلتنگی
«در پیچ و خم جادههای زندگی، گاهی دلمان هوای روزهای روشن را میکند؛ روزهایی که خورشید لبخندش را بیدریغ بر ما میتاباند. اما گاهی، ابری از دلتنگی بر آسمان احساسمان سایه میاندازد و باران اشک، بیاختیار گونههایمان را خیس میکند. این غم، تلخ است، اما یادآور عشقی است که بود، یا آرزویی که شاید هیچوقت به حقیقت نپیوست. در این میان، شاید تنها تسلی ما، همین است که بدانیم تنها نیستیم؛ که دیگرانی هم بودهاند ️
3.9
غمگین تنهایی دلتنگی غم عشق تنهایی خاطرات گذشته از دیدگاه علوم اعصاب، غم و دلتنگی مکانیسمی تکاملی ...
غم عشق و دلتنگی در پیچ و خم زندگی:
از دیدگاه علوم اعصاب، غم و دلتنگی مکانیسمی تکاملی برای پردازش فقدان و تقویت همدلی است. تحقیقات نشان میدهد که تجربهی آگاهانهی غم میتواند خلاقیت را تا ۳۰٪ افزایش دهد و به خاطرسازی عمیقتر کمک کند. آیا تا به حال فکر کردهاید که چرا بعضی از غمانگیزترین آهنگها را بیشتر دوست داریم؟
راهکار:
غم و دلتنگی نشانهی زنده بودن احساسات شماست. هر بار که دلتنگ میشوید، یعنی هنوز ظرفیت عشق ورزیدن و عمق تجربه کردن را دارید. این حس را نه بهعنوان ضعف، بلکه بهعنوان شاهدی از انسانیت خود بپذیرید.
ܢܚ݅ߊܥ ܢ̣وܥܩܢ ߊܩܝوܝ̇ وܠܨ ߊܨ ܭߊܚ݅ܓ
ࡅ߳و ܢ̣وܥܨ ܭܝ̇ߺߊܝܩܢ و ܩܨ ܟܿܝ̇ߺܥیܥیܩܢ ܩߊܝ̇ߺܝ̇ߺܥ ܣܝ ܝوܝ̇
ܥوܢܚࡅ߳ࡅ߳ߺߺܙ ܥߊܝܩ❤️️
5.0
عاشقانه غمگین دلتنگی دوستت دارم
«أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا»
رفیق اینجا خدا میگه:«دیگر هیچ ترسی (از وقایع آینده) و ناراحتی و اندوهی از (گذشته خود) نداشته باشید» وقتی خودش گفته یعنی وقتی بسپاری دیگه همه چی رو خودش به
بهترین نحو درست میکنه..🌱✨
#پیامهاییازخدا
️
5.0
مذهبی بهترین ها مهربانی خدا دلتنگی آرامش خاطره
وقتیواردزندگیمشدی؛زیبابودی...🌱
چشمایبلورینتدلمراگرف...🪐
وهزارتاآیینعدرستشد...🌌
ناگهانپشتیکابرقایمشدی...☁️🌑
نگاهتکردمندیدی...🌪
صدایتکردمنشنیدی...❕
ازدوریاتیخزدمنتابیدی...🖤️
4.9
عاشقانه غمگین دلتنگی عشق یک طرفه ادبی
گفته بودم اگر روزی
قصدِ رفتن کردی
آرام و بی خبر برو!
بی هیچ حرف و نشانه ای
تا من نبینمت و بار نکنم!
زیرا از قدیم گفته اند:
آدم تاچیزی را به چشم نبیند
باور نمیکنند!
امروز فراموشم کردی
اما هیچ تردیدی ندارم که روزی
نه انچنان دور از روزگار جوانی ما
به یادم خواهی اورد و آنگاه
تازه قدرِ نداشته هایت را
میفهمی!
این صدا، انعکاسِ زندگی من است!️
4.9
غمگین حقیقت دلتنگی ادبی
از پنجره بوی سوختگی میآید . . .
انگار همین حوالی ؛
یک نفر تمام گذشته اش را آتش زده . . .
جنگلی را سوزانده ؛
که یک درخت را فراموش کند . . .'))!🖤'💭'
-حسین حائریان️
4.9
عاشقانه جدایی دلتنگی
میدونی؟
خوشبختی به خونه و ماشین و وضع خوب نیست،
حتی به وسایل گرون قیمت ام نیست،
خوشبختی یه خیال راحته،
خوشبختی یه ساعت نشستن لب پنجره
بدون هزار و یک جور دغدغه فکریه،
یه خواب راحت بدون غم و ناراحتیه،
وجود یه آدم که درکت کنه،کنارت باشه
وهواتو داشته باشه توی زندگیته،
خوشبختی اون لبخند گوشه لبته،
سخت نگیر،خوشبختی کنارمونه️
4.6
غمگین حقیقت دلتنگی ادبی
در باز کردم وارد شدم
دیدمش خودش بود همون آدم
سریع برگشتم که نبینه منو که صدام زد
یاد آهنگ افتادم
اسممو دوست دارم تا وقتی که تو صداش کنی
برگشتم سلام کردیم
نگاه طولانی بود
زبانمان قفل ، چشمهایمان با گریه فریاد میزد
علاقه را️
5.0
عاشقانه غمگین دلتنگی سکوت
آبی تر از آنم که بی رنگ بمیرم
از شیشهٔ نبودم که با سنگ بمیرم
من آمده بودم که تا مرز رسیدن
همراهٔ تو فرسنگ به فرسنگ بمیرم
یك جرأت پیدا شدن و شعر چکیدن
بس بود که با آن غزل آهنگ بمیرم
فرصت بده ای روح جنون تا غزل بعد
در غیرت من نیست که در ننگ بمیرم
تقصیر کسی نیست که اینگونه غریبم
شاید که خدا خواسته دلتنگ بمیرم .🫴😞️
3.4
غمگین شعر شعر غمگین دلتنگی مرگ عاشقانه عشق نافرجام در روانشناسی به این پدیده «سوگ پیشآگاهی» (Anticip...
شعر عمیق از دلتنگی و مرگ آبیتر از بیرنگی:
در روانشناسی به این پدیده «سوگ پیشآگاهی» (Anticipatory Grief) میگویند: انسان خود را پیش از پایان واقعی، از دست میدهد. جالب است که شاعر «آبی» را به عنوان رنگ عمق و بیکرانگی انتخاب کرده، نه سیاه یا سفید. در پارادوکس شعر فارسی، عاشق برای رسیدن به وصال باید «فانی» شود. آیا واقعاً مرگ در حین عشق، کمال است یا نوعی فرار از زیستن در ناقصی؟
راهکار:
این شعر، انعکاس «غم پیشاپیش» است؛ همان حس مرگ درونی پیش از پایان رابطه. شاید بتوانی آن را به یک داستان کوتاه یا چلنج هنری تبدیل کنی: «آبی را چطور میبینی؟»
منآنابرمکهمیخواهدببارد
دلتنگمهوایگریهدارد
دلتنگمغریبایندرودشت
نمیداندکجاسرمیگذارد!
✞.مُردِهمُتَحَرِک.✞️
5.0
غمگین شعر خسته دلتنگی ادبی
من هنوزم برمیگردم به همون جاهایی که بودیم، هنوز چکت میکنم، هنوزم عکساتو میبینم هنوزم چتامونو هرشب مرور میکنم. هنوزم دلم برات تنگ میشه، ولی دیگه نمیخوام برگردی، چون دیگه هیچ چیز مثل قبل نیست.️
4.9
عاشقانه غمگین دلتنگی عشق یک طرفه نامردی