دلتنگی و جستجوی آرامش درون:
جالب اینجاست که مغز انسان در لحظات دلتنگی، همان نواحیای رو فعال میکنه که در درد فیزیکی فعال میشه. نوروساینس به این پدیده میگه «درد اجتماعی» - همانقدر واقعی مثل شکستگی استخوان. شاید دلیلش تکامل باشه: جدایی از گروه در گذشته مساوی مرگ بود. ولی امروز، این حس میتونه ما رو به عمق ارتباطمون با خودمون و دیگران ببره. سوالی برات پیش میاد؟
راهکار:
این حس دلتنگی رو میشه به فرصتی برای خودشناسی تبدیل کرد. شاید آرامشی که بیرون از خودت میجویی، درونیتر از اون چیزیه که فکر میکنی. پژوهشهای روانشناسی نشون داده ذهنآگاهی روی لحظهحال میتونه اون خلأ رو پر کنه.