هر چقــدر ناز ڪنے
پس بزنـے دستــَم را
به زبانِ چشمانـت مسلطـَم
ڪه میخوانے قلبـــم را💙✨
بگذار بگویند و بگویند و بگویند
تو لبخند بزن، خیره بمان، هیچ مگو .
Let them say and say and say
You smile, stare, say nothing.
آرزو میکنم دوست داشته شدن توسط کسی که دوسش دارین روزیتون بشه، رزق و روزی که همیشه پول نیست.
️این اندوه تو و این شانهی من
️بعش هذا حُزنك و هذه کتفِي
شکنجه بیشتر از این؟ که پیش چشم خودت
کسی که سهم تو باشد، به دیگران برسد
•نجمه زارع
صبور باش!
که اعجاز صبر، هم یعقوب...
را به وصال یار رسانید هم زلیخا رو
آدمی که یهو تصمیم میگیره بی تفاوت باشه قبلش خیلی اذیت شده!
مکن ز غصه شکایت که در طریق طلب
به راحتی نرسید آن که زحمتی نکشید
•حافظ
تا رنج تحمل نکنی گنج نبینی
تا شب نرود صبح پدیدار نباشد
• سعدی
دلم کارِ دست است
خودم بافتمش…
تارش را از سکوت
پودش را از تنهایی
همین است که خریدار ندارد….
ای کاش
نبودنت راهم با خودت برده بودی!
گاهی وقت ها
تمام وجودت گریه میکند...
جز چشمانت!
جنگل سوخته را وعده ی باران ندهید...!
️من به زشتی یا خوشگلی اعتقادی ندارم
فقط بعضی چهره ها به آدم آرامش میده،
جوری که هزار بار عکسشو میبینی...
دلخوش نشستهام
که شاید گذر کنی!
لعنت به شایدی که مهیا نمیشود...
گاه آنکس که به رفتن چمدان میبندد
رفتنی نیست دو چشم نگران میخواهد!
جلال آل احمد چقدر خوب میگه:
یا باید زندگی کرد یا فکر؛
دوتایی با هم نمیشه...
⸤ پروانه پشت پیله اش حس کرد راهی هست و رفت
شاید به راهِ بسته هم باید امیدی بست و رفت. :) ⸣
|
_میدانی_
" دلتنگی "
عین آتش زیر خاکستر است،
گاهی فکر می کنی تما شده
اما.....
یک دفعه..
همه وجودت را آتش می زند.
دیشب دِلَم
روی دست هایم جان داد!
•سوسن_ درفش
هنگام وداع تو
از غرورِ زیادی چشمانم خیس نشد
ولی دلم خون گریه میکرد...
شاملو میگه:
برای تو...برای چشمهایت!
برای من... برای دردهایم!
برای ما... برای این همه تنهایی!
ای کاش خدا کاری کند.
خواجه عبدالله انصاری گفت: گِردِ کردار باش که از گفتار جز گرفتاری نیاید..
️کسی سوال میکند بخاطر چه زنده ای؟!
و من برای زندگی...
تورا بهانه میکنم...
به قول آقا ابتهاج :
خون می چکد از دیده در این کنج صبوری
این صبر که من میکنم افشردن جان است !!! 🌱
آن طبیبی که مرا دید ، در گوشم گفت :
درد تو دوریِ یار است به آن عادت کن ..
⌝پائولو کوئیلو میگه: ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﺍﺻﻞ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﺍﺳﺖ؛ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺍﺯ ﻣﻦ ﮐﻤﮑﯽ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ، ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻦ ﻫﻨﻮﺯ ﺭﻭﯼ ﺯﻣﯿﻦ ﺍﺭﺯﺵ ﺩﺍﺭﻡ. ⌞
️
من رها ، در تنهایی خویشم
مرا از چه می ترسانی؟