احساس بیلیاقتی برای گروهی که عضو نیستی:
تحقیقات روانشناسی نشون میده حس طردشدگی اغلب از مقایسه اجتماعی با معیارهای نامشخص ناشی میشه. نکته جالب: مغز ما تمایل داره گروههای نخبه رو بزرگتر و ایدهآلتر از چیزی که هستن تصور کنه. آیا تا حالا فهمیدی که اون گروه واقعاً ارزش این همه ناراحتی رو نداره؟
راهکار:
این جمله انگار از یه ذهنیت «من به اندازه کافی خوب نیستم» میاد. اما حقیقت اینه که لیاقت یه معیار سلیقهای و متغیره. شاید اون گروه محدود معیارهای سطحی یا موقتی دارن. پیشنهاد میکنم به این فکر کنی که چه معیارهایی واقعاً برات مهمه و آیا حاضر به تغییر خودت واسه گروهی هستی که شاید ارزشش رو نداره؟