ابوتُراب را گفتند : یا علی ؛ ما فَعلت حَتی تَصیرَ عَلیا ؟ چه کردی که "علی" شدی ؟! حضرت فرمودند : إنی کُنت بَواباً لِقَلبی . . ــ نگهبان دلم بودم ! (:️
در معراج از هیچ آسمانی گذر نکردم مگر اهلش را مشتاق دیدار علی بنابیطالب ﷻ دیدم! و در بهشت هیچ پیغمبری نبود مگر اشتیاق دیدار علی بی ابیطالب ﷻ را داشت..!