تلافی یا خودسازی؟:
این جمله کوتاه، بازتابی از یک پارادوکس انسانی است. اغلب، میل به تلافی ریشه در احساس نیاز و وابستگی دارد. اما تلافی، در واقع تکرار چرخه وابستگی است. درک این نیازها و یافتن راههایی برای برآورده کردن آنها بدون وابستگی به دیگران، کلید رهایی است.
راهکار:
به جای تلافی، روی تقویت خودتان و ایجاد استقلال عاطفی تمرکز کنید. وابستگی متقابل، هر دو طرف را آسیبپذیر میکند. به جای واکنش نشان دادن، پیشدستی کنید و نیازهای خود را برآورده سازید.