حافظه، فراموشی و آنچه در سکوت میماند:
متن به درستی به یک نکته روانشناختی مهم اشاره میکند: مغز انسان به ندرت تجربیات مهم را کاملاً «فراموش» میکند. آنچه رخ میدهد اغلب سرکوب یا کاهش اهمیت فعال آنهاست. این تمایز بین از یاد بردن و نادیده گرفتن، سنگ بنای بسیاری از رویکردهای درمانی در روانکاوی و روانشناسی شناختی است که بر پردازش خاطرات به جای حذف آنها تأکید دارند.
راهکار:
به جای تلاش برای فراموشی کامل، سعی کنید خاطرات را بپذیرید و پردازش کنید. این کار به مغز کمک میکند تا آنها را به گونهای سالمتر در خود ادغام کند و قدرت عاطفی آنها را کاهش دهد.