چرا آدمهای خوب مجرد میمانند؟:
یک پارادوکس جالب: در روانشناسی به آن «تعارض انتخاب» میگویند. افرادی که بهترین ویژگیهای یک پارتنر را دارند (همدلی، صداقت، بلوغ) اغلب سختگیرترین معیارها را هم دارند و بهراحتی وارد رابطه نمیشوند. در مقابل، افراد با دلبستگی اضطرابی سریعتر وارد رابطه میشوند ولی ثبات کمتری دارند. سوال اینجاست: آیا این تکخواهی حاصل انتخاب آگاهانه است یا ترس از شکست؟
راهکار:
این مشاهدات ریشه در روانشناسی انتخاب دارد: افراد خودآگاه و دارای استاندارد بالا معمولاً برای یافتن هماهنگی واقعی زمان میگذارند و حاضر به پذیرش هر رابطهای نیستند. این یک نشانهی بلوغ عاطفی است، نه کمبود.