جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

دلیل مجرد ماندن

1 پست
متن های دلیل مجرد ماندن / بهترین متن دلیل مجرد ماندن [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
*‏من دقت کردم: آدمایی که می‌تونن پارتنر خوبی باشن معمولاً سینگل‌ان.
دلیلشو نمی‌دونم واقعاً*


-
روانشناسی عاشقانه پارتنر خوب انتخاب آگاهانه رابطه عاطفی دلیل مجرد ماندن
یک پارادوکس جالب: در روانشناسی به آن «تعارض انتخاب...

چرا آدم‌های خوب مجرد می‌مانند؟:

یک پارادوکس جالب: در روانشناسی به آن «تعارض انتخاب» می‌گویند. افرادی که بهترین ویژگی‌های یک پارتنر را دارند (همدلی، صداقت، بلوغ) اغلب سخت‌گیرترین معیارها را هم دارند و به‌راحتی وارد رابطه نمی‌شوند. در مقابل، افراد با دلبستگی اضطرابی سریع‌تر وارد رابطه می‌شوند ولی ثبات کمتری دارند. سوال اینجاست: آیا این تک‌خواهی حاصل انتخاب آگاهانه است یا ترس از شکست؟

راهکار:

این مشاهدات ریشه در روانشناسی انتخاب دارد: افراد خودآگاه و دارای استاندارد بالا معمولاً برای یافتن هماهنگی واقعی زمان می‌گذارند و حاضر به پذیرش هر رابطه‌ای نیستند. این یک نشانه‌ی بلوغ عاطفی است، نه کمبود.

مشابه ها