جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

نقش مقصر در رابطه

1 پست
متن های نقش مقصر در رابطه / بهترین متن نقش مقصر در رابطه [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
بیا یه فیلم بسازیم
اسمشو بذاریم «من و تو».
تو کارگردانی من بازیگرِ همیشگی
اما یه مشکلی هست...
فیلم‌نامه رو تو نوشتی،
منو گذاشتی نقشِ «کسی که همیشه مقصره»،
حالا داری از پشت دوربین می‌خندی به گریه‌هام.
4.6
غمگین عاشقانه بازیگر در عشق فیلمنامه رابطه خنده پشت دوربین نقش مقصر در رابطه
در روانشناسی ارتباطات، مفهومی به نام «مثلث نمایشی ...

فیلمی به نام من و تو؛ نقش همیشگی مقصر:

در روانشناسی ارتباطات، مفهومی به نام «مثلث نمایشی کارپمن» وجود داره: قربانی، ظالم، نجات‌دهنده. اینجا نویسنده متن (تو) همزمان هم ظالم (نوشتن فیلمنامه) و هم نجات‌دهنده (خنده از پشت دوربین) شده. جالب اینجاست که قربانی (من) با پذیرش نقش، چرخه رو تداوم می‌بخشه. تحقیقات نشون میده ۸۰٪ روابط ناسالم این الگو رو دنبال می‌کنن. سوال: آیا حاضرید نقش قربانی رو رها کنید حتی اگر معنای فیلم عوض بشه؟

راهکار:

این متن یک ساختار مثلث نمایشی (قربانی، ظالم، نجات‌دهنده) رو نشون میده. سوال اینه: اگه تو نقش قربانی رو از اول نپذیرفته بودی، فیلمنامه فرق می‌کرد؟ شاید وقتشه تهیه‌کننده مشترک بشی نه بازیگر تحمیلی.

مشابه ها