جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

نفرت از آدم ها

2 پست
متن های نفرت از آدم ها / بهترین متن نفرت از آدم ها [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
کاش میشد ادمارو نشناسم،چون وقتی میشناسمشون دیگه ازشون خوشم نمیاد.!️
4.7
غمگین روانشناسی نفرت از آدم ها سرخوردگی اجتماعی دوست نداشتن دیگران مشکل شناخت افراد
در روانشناسی، این پدیده گاهی «اثر نزدیکی» معکوس اس...

وقتی شناخت آدم‌ها به بی‌علاقگی می‌انجامد:

در روانشناسی، این پدیده گاهی «اثر نزدیکی» معکوس است: گاهی اطلاعات بیشتر نه به دلبستگی، بلکه به «بی‌اعتباری قهرمان» و کاهش جذابیت می‌انجامد. این مکانیسم دفاعی ذهن برای محافظت از ایده‌آل‌های شکسته‌شده است. آیا این بی‌علاقگی واقعی است یا ترس از طرد شدن توسط آن‌هاست؟

راهکار:

این حس ممکن است نشانه‌ی «سندروم نفرت از انسان» (Misanthropy) یا یک دفاع روانی در برابر آسیب‌پذیری باشد. شاید مفید باشد که بپرسیم: آیا این بیزاری از *خصوصیت خاصی* در همه است، یا ترس از این است که با شناخت بیشتر، آن‌ها ما را نپذیرند؟

هایت‌آدم‌ها
فقط‌بلدن‌گندبزنن‌به‌تصوراتی‌که‌ازشون‌ساختی...️️
5.0
غمگین روانشناسی نقض انتظارات دردسر در روابط خراب کردن تصورات دیگران نفرت از آدم ها
در روانشناسی، این پدیده «ناهماهنگی شناختی» نام دار...

وقتی تصورات ما از آدم‌ها خراب می‌شود:

در روانشناسی، این پدیده «ناهماهنگی شناختی» نام دارد: وقتی رفتار واقعی یک نفر با تصویر ایده‌آل ما در تضاد قرار می‌گیرد، مغز برای کاهش ناراحتی، یا تصور را کنار می‌گذارد یا فرد را مقصر می‌داند. آیا این مکانیسم دفاعی، بیشتر از آنکه از ما محافظت کند، ما را تنها می‌کند؟

راهکار:

این احساس ناشی از یک سوگیری شناختی به نام «اثر هاله‌ای» است؛ ما در ابتدا یک ویژگی مثبت در فرد می‌بینیم و کل شخصیت او را بر اساس آن قضاوت می‌کنیم. شاید وقت آن است که به جای ساختن «تصورات» کامل، برای شنیدن «تجربیات» واقعی‌تر از افراد فضای بازتری بگذاریم.

نصب برنامه اندروید تاوبیو
مشابه ها