جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

نیاز به آغوش امن

2 پست
متن های نیاز به آغوش امن / بهترین متن نیاز به آغوش امن [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
آدم همیشه از شکست نمی‌شکند...

گاهی از قوی بودنِ بیش از حد خسته می‌شود.

از اینکه همیشه تکیه‌گاه باشد،
همیشه لبخند بزند،
و همیشه بگوید:
«من خوبم...»

در حالی که خودش
بیشتر از هر کسی
به یک آغوشِ امن نیاز دارد.️
3.5
غمگین تنهایی نیاز به آغوش امن خستگی از قوی بودن تکیه‌گاه بودن
تحقیقات عصب‌شناختی نشان می‌دهد که «نقش مراقب دائمی...

خستگی از قوی بودن: وقتی خودت به آغوش نیاز داری:

تحقیقات عصب‌شناختی نشان می‌دهد که «نقش مراقب دائمی» باعث کاهش سطح سروتونین و افزایش کورتیزول می‌شود – دقیقاً همان هورمون استرس. جالب اینجاست که مغز ما برای «دریافت مراقبت» نیز مدارهای پاداش مجزایی دارد؛ پس انکار نیاز به حمایت، زیست‌شناختی‌ترین شکل خودآزاری است. آیا تا به حال به خودت اجازه دادی ضعف نشان دهی؟

راهکار:

این متن دقیقاً به یک پارادوکس روانشناختی اشاره دارد: افرادی که همیشه نقش تکیه‌گاه را دارند، اغلب بالاترین میزان «فرسودگی همدلی» را تجربه می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم به جای سرکوب نیاز به حمایت، آن را به عنوان یک قدرت ببینید – همان طور که به دیگران اجازه می‌دهید ضعف نشان دهند، به خودتان هم اجازه بدهید.

دلم یک آغوش ِامن می‌خواهد،
به وسعت ِتمام ِخستگی‌هایی که نگفته‌ام .️
4.0
تنهایی غمگین احساس تنهایی دلتنگی خستگی‌های نگفته نیاز به آغوش امن
تحقیقات روان‌شناسی نشان می‌دهد تماس فیزیکی حداقل ۲...

آغوش امنی به وسعت خستگی‌های نگفته:

تحقیقات روان‌شناسی نشان می‌دهد تماس فیزیکی حداقل ۲۰ ثانیه‌ای سطح کورتیزول را تا ۲۵٪ کاهش می‌دهد. اما جالب‌تر اینجاست: خستگی‌هایی که گفته نمی‌شوند، در بدن به صورت تنش عضلانی ذخیره می‌شوند. چرا فکر می‌کنید آغوش بتواند آن‌ها را آزاد کند؟

راهکار:

راه دیگری برای نگاه کردن: گاهی خودِ نوشتنِ خستگی‌های ناگفته، مثل یک آغوش ذهنی عمل می‌کند. امتحان کنید: هر شب سه جمله‌ای که امروز نتوانستید بگویید را روی کاغذ بیاورید.

نصب برنامه اندروید تاوبیو
مشابه ها