از بین رفتن دلخوشی و مرگ تدریجی شادی:
واقعیت جالب: روانشناسی به نام 'خوشایندگرایی' میگه انسانها به سرعت به شرایط مثبت عادت میکنند (hedonic treadmill). این یعنی همون 'بوی دلخوشی' بعد از مدتی برای مغز بیبو میشه. پس 'آرام آرام مردن' شادی، یک فرآیند طبیعی و نه یک تراژدی انفرادیست. سوال: چطور میتونیم این عادتپذیری رو دور بزنیم؟
راهکار:
این حس رو میشه به جای غم، یه جور رهایی از وابستگی به خوشیهای زودگذر دید. مرگ تدریجی دلخوشیها گاهی یعنی رشد و پذیرش واقعیت.