آیا کسی از دست دادن تو ترسید؟:
بر اساس نظریه «نقصانگریزی» در روانشناسی، انسانها تقریباً دو برابر بیشتر از لذت کسب، از درد از دست دادن رنج میبرند. یعنی ترس از دست دادن تو، احتمالاً قویترین انگیزه برای نگهداشتن توست. اما آیا این ترس، عشق واقعی است یا فقط واکنش به ناامنی؟
راهکار:
این سوال به عمق ارزش خود اشاره دارد. اگر کسی از دست دادن تو ترسیده باشد، یعنی برایش ارزشمند بودهای. اما گاهی نترسیدن، نشانه اعتماد است نه بیارزشی. شاید بهتر است از خود بپرسی: چه کسی حاضر است بدون ترس از دست دادن، تو را داشته باشد؟