جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

احساس گناه بی‌دلیل

1 پست
متن های احساس گناه بی‌دلیل / بهترین متن احساس گناه بی‌دلیل [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
آریانفر یجایی تو پادکستش میگه《 چقد اذیت شدم واسه چیزی که تقصیر من نبود》همین.️
2.2
غمگین روانشناسی پادکست آریانفر احساس گناه بی‌دلیل اذیت شدن بی‌تقصیر تحمل بی‌عدالتی
تحقیقات روان‌شناختی نشان می‌دهد ذهن انسان به‌طور ن...

آریانفر: اذیت شدن برای چیزی که تقصیر من نبود:

تحقیقات روان‌شناختی نشان می‌دهد ذهن انسان به‌طور ناخودآگاه تمایل دارد حتی رنج‌های بی‌ربط را به خود نسبت دهد – «خطای اسناد شخصی». این مکانیسم دفاعی از کودکی شکل می‌گیرد تا حس کنترل بر جهان را حفظ کند. اما همین مکانیسم می‌تواند بار گناهی بی‌دلیل روی دوش ما بگذارد. آیا جامعه به ما می‌آموزد که همیشه دنبال مقصر بگردیم؟

راهکار:

این جمله نشان‌دهندهٔ «سندرم تقصیر» است: وقتی فرد برای چیزی که کنترلی نداشته احساس مسئولیت می‌کند. یک راهکار روان‌شناختی این است که بارها از خود بپرسید: «آیا واقعاً من مقصر بودم یا فقط شرایط این‌طور رقم خورد؟» ذهن‌آگاهی و نوشتن احساسات می‌تواند این چرخه را بشکند.

مشابه ها