جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

زندگی پس از حادثه

1 پست
متن های زندگی پس از حادثه / بهترین متن زندگی پس از حادثه [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
از آن اتفاقِ هولناک زنده بیرون آمده بودند، اما زندگی طوری بر آنها می‌گذشت که آرزو می‌کردند ای کاش زنده نمی‌ماندند.️
5.0
غمگین فلسفی پشیمانی از زنده ماندن آسیب روانی احساس پوچی زندگی پس از حادثه
بر اساس تحقیقات روانشناسی، بازماندگان حوادث شدید ا...

زندگی پس از حادثه؛ وقتی آرزو می‌کنی زنده نمانده بودی:

بر اساس تحقیقات روانشناسی، بازماندگان حوادث شدید اغلب دچار 'گناه بازمانده' (Survivor's Guilt) می‌شوند؛ پدیده‌ای که در آن فرد به خاطر زنده ماندن خود احساس گناه کرده و کیفیت زندگی را پایین می‌بیند. این حس می‌تواند به افسردگی مزمن منجر شود. آیا بقا گاهی مانند یک نفرین است؟

راهکار:

این حس یادآور مفهوم 'زنده‌ای که مرده است' در فلسفه وجودی است؛ گاهی بقا به قیمت از دست رفتن معنا تمام می‌شود. شاید بازتعریف 'زنده بودن' فراتر از نفس کشیدن باشد.

مشابه ها