جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

تنهایی در فضا

2 پست
متن های تنهایی در فضا / بهترین متن تنهایی در فضا [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
"کاش‌یک‌ستاره‌ی‌روبه‌انقراض‌بودم،
دردلِ‌کهکشان..🌌"️
1.0
فلسفی تنهایی کهکشان حسرت بزرگ بودن ستاره در حال مرگ تنهایی در فضا
آیا می‌دانستی وقتی یک ستاره عظیم مثل ابرنواختر منف...

آرزوی ستاره رو به انقراض در کهکشان:

آیا می‌دانستی وقتی یک ستاره عظیم مثل ابرنواختر منفجر می‌شود، دمای هسته‌اش برای یک لحظه به میلیاردها درجه می‌رسد و عناصر سنگین‌تر از آهن مثل طلا و اورانیوم ساخته می‌شوند؟ پس «انقراض» یک ستاره در واقع تولد طلا در کیهان است. شاید آرزوی تو برای «انقراض» در حقیقت آرزوی تبدیل شدن به چیزی باارزش‌تر از یک ستارهٔ معمولی باشد. چه طور می‌شود در همان «انقراض»، زیبایی و ارزشی ناب پنهان باشد؟

راهکار:

این حس شاعرانه رو می‌تونی به یک استعاره از تحول تبدیل کنی: ستاره‌های در حال مرگ در واقع عناصر حیات (مثل کربن و آهن) را در فضا پراکنده می‌کنند. شاید آرزوی تو برای «انقراض» در واقع آرزوی تأثیرگذاری عمیق و جاودانگی از طریق بخشش باشد.

بیا از این سیاره ، یواشکی برویم .
فضای خالی بین ِ ‹ ستارگان › از همه جا
برایمان اَمن تر است . .️
4.2
شعر فلسفی تنهایی در فضا امنیت در فضا فضای خالی فرار از زمین
واقعیت شگفت‌انگیز: در فضای بین ستارگان، تراکم ماده...

چرا فضای خالی بین ستارگان امن‌تر است؟:

واقعیت شگفت‌انگیز: در فضای بین ستارگان، تراکم ماده به قدری پایین است که یک اتم در هر سانتی‌متر مکعب هم یافت نمی‌شود. اما همین «خلأ» می‌تواند دمای ۲.۷ کلوین (منفی ۲۷۰ درجه سانتی‌گراد) داشته باشد – سرما ولی بدون جریان هوا. نکته جالب‌تر: در این محیط هیچ اصطکاکی وجود ندارد؛ اگر حرکت کنید تا ابد با همان سرعت ادامه می‌دهید. اما آیا واقعاً «امن» است؟ تشعشعات کیهانی و ذرات پرانرژی آنجا به‌مراتب خطرناک‌تر از هر جای روی زمین هستند. پس این امنیت شاعرانه، بیشتر یک توهم زیباست. آیا روح انسان در خلأ مطلق آرام‌تر است یا در شلوغی سیاره؟

راهکار:

شاید این «فضای خالی» استعاره‌ای از خلأ ذهنی باشد؛ جایی که می‌توان از هیاهوی زمین دور شد. اما یادمان باشد در آن خلأ، هیچ سیگنال‌هایی برای برقراری ارتباط وجود ندارد – مگر اینکه خودمان امواجی بفرستیم.

نصب برنامه اندروید تاوبیو
مشابه ها