جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

ستاره در حال مرگ

1 پست
متن های ستاره در حال مرگ / بهترین متن ستاره در حال مرگ [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
"کاش‌یک‌ستاره‌ی‌روبه‌انقراض‌بودم،
دردلِ‌کهکشان..🌌"️
1.0
فلسفی تنهایی کهکشان حسرت بزرگ بودن ستاره در حال مرگ تنهایی در فضا
آیا می‌دانستی وقتی یک ستاره عظیم مثل ابرنواختر منف...

آرزوی ستاره رو به انقراض در کهکشان:

آیا می‌دانستی وقتی یک ستاره عظیم مثل ابرنواختر منفجر می‌شود، دمای هسته‌اش برای یک لحظه به میلیاردها درجه می‌رسد و عناصر سنگین‌تر از آهن مثل طلا و اورانیوم ساخته می‌شوند؟ پس «انقراض» یک ستاره در واقع تولد طلا در کیهان است. شاید آرزوی تو برای «انقراض» در حقیقت آرزوی تبدیل شدن به چیزی باارزش‌تر از یک ستارهٔ معمولی باشد. چه طور می‌شود در همان «انقراض»، زیبایی و ارزشی ناب پنهان باشد؟

راهکار:

این حس شاعرانه رو می‌تونی به یک استعاره از تحول تبدیل کنی: ستاره‌های در حال مرگ در واقع عناصر حیات (مثل کربن و آهن) را در فضا پراکنده می‌کنند. شاید آرزوی تو برای «انقراض» در واقع آرزوی تأثیرگذاری عمیق و جاودانگی از طریق بخشش باشد.

مشابه ها