جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

تنهایی با خودم

1 پست
متن های تنهایی با خودم / بهترین متن تنهایی با خودم [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
مَــن رو بـا خــودَم تَــنــهـا نَــزاریــن ..🖤️
3.7
تنهایی روانشناسی ترس از خودم احساس تنهایی درون‌نگری تنهایی با خودم
تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از افراد ترجیح می‌ده...

چرا از تنها ماندن با خودمان می‌ترسیم؟:

تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند شوک الکتریکی دریافت کنند تا ۱۵ دقیقه با افکارشان تنها بمانند (Wilson et al., 2014). ذهن انسان از سکوت و خلأ وحشت دارد و برای پر کردن آن به هر کاری دست می‌زند. اما دقیقاً در همین خلأ است که خلاقیت و خودآگاهی زاده می‌شود. آیا این ترس از خود، نشانهٔ گم شدن در شلوغی بیرون نیست؟

راهکار:

این جمله به ترس از مواجهه با درون اشاره دارد. در روانشناسی، این وضعیت «اجتناب تجربه‌ای» نام دارد. یک راهکار عملی: روزی ۵ دقیقه در سکوت بنشین و افکارت را بدون قضاوت ثبت کن. کم‌کم تنهایی با خودت از تهدید به فرصت تبدیل می‌شود.

مشابه ها