از من تا من: فرسنگها راه درون:
در روانشناسی به این «خودفاصلهگیری» میگوییم: وقتی از زاویهٔ سومشخص به خود نگاه میکنیم، تنظیم هیجانی و خردمندی بیشتری داریم. این جمله ناخودآگاه همان فاصلهٔ روانی را ترسیم میکند که پژوهشها آن را برای حل مسئله و کاهش نشخوار ذهنی مفید میدانند.
راهکار:
این فاصلهٔ «از من به من» همان مسیر خودشناسی است که مدام در حال پیمودن آن هستیم. شاید این فرسنگها هرگز تمام نشوند، چون «من» همواره در حال شدن و بازآفرینی خود است.