جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

ریشه و شاخه

2 پست
متن های ریشه و شاخه / بهترین متن ریشه و شاخه [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
کاش پیرتر بودیم، مثل ریشه‌‌ها
یا خیلی جوان‌تر، مثل شاخه‌ها ..
اینجا که ما ایستاده‌ایم فقط تبر می‌خورد .️
5.0
فلسفی غمگین آسیب‌پذیری ریشه و شاخه حسرت جایگاه میان سالی
در زیست‌شناسی درختان، تنه دقیقاً همان جایی است که ...

ایستادن میان ریشه و شاخه؛ تفسیر یک حسرت فلسفی:

در زیست‌شناسی درختان، تنه دقیقاً همان جایی است که شیرهٔ گیاهی بین ریشه و شاخه جابه‌جا می‌شود. بدون تنه، درخت می‌میرد. تبر به تنه می‌خورد، ولی درختان مقاوم با ترمیم بافت کالوس از کنار بریدگی، شاخه‌های جدیدی می‌رویانند. پس «ایستادن در میانه» نه فقط آسیب‌پذیرترین، بلکه تنها مکان ممکن برای بقا و بازآفرینی است. آیا این حسرت برای جایگاهی دیگر، شاید انکار نقش بنیادین خودِ «اینجا» نباشد؟

راهکار:

این متن حسرت‌آمیز را می‌توان از زاویه‌ای دیگر نگریست: تنهٔ درخت (جایی که ایستاده‌ایم) نه نقطهٔ ضعف، بلکه ستون اصلی ارتباط ریشه و شاخه است. تبر شاید به تنه بخورد، اما بدون تنه، نه ریشه‌ها می‌توانند تغذیه کنند و نه شاخه‌ها می‌شکفند. «ایستادن در میانه» یعنی هم وزن بار گذشته را تحمل می‌کنی و هم امکان رشد آینده را فراهم می‌آوری.

کاش پیرتر بودیم، مثل ریشه ها،
یا جوان تر، مثل شاخه ها،
اینجا که ما ایستاده ایم؛
فقط تبر می‌خورد.️
4.2
I wish we were older, like the roots,
or younger, like the branches,
Here where we stand;
only the axe strikes us.
غمگین فلسفی احساس نابودی در سن وسط ماندن در میانه راه ریشه و شاخه تبر خوردن در زندگی
درختان در میانه عمر خود، در بخش تنه، قوی‌ترین لایه...

ایستادن در میانه و تبر خوردن:

درختان در میانه عمر خود، در بخش تنه، قوی‌ترین لایه‌های چوبی را تولید می‌کنند؛ اما در عین حال همان جا آسیب‌پذیرترین ناحیه در برابر تبر است. پارادوکس قدرت و آسیب در میانه راه. آیا شما در میانه راه حس قدرت یا آسیب‌پذیری بیشتری دارید؟

راهکار:

تعبیر دیگر: تبر فقط به درختانی می‌خورد که برای رشد نیاز به هرس دارند. شاید این ایستادن در میانه، آمادگی برای یک تغییر اساسی در زندگی‌تان است.

نصب برنامه اندروید تاوبیو
مشابه ها