دل شکستگی مهربانان: رنجی که با مهربانی میآید:
تحقیقات نشان میدهد که مغز هنگام همدلی، مادهای به نام اکسیتوسین ترشح میکند که هم حس پیوند را زیاد میکند و هم آسیبپذیری عاطفی را. پس مهربانها واقعاً بیشتر رنج میکشند! آیا این یعنی مهربانی یک نقص تکاملی است؟
راهکار:
مهربانی عمیق، مانند چاقوی دو لبه است؛ هم التیام میبخشد و هم زخم میزند. این پارادوکس، جوهره انسانیت است.