چرا آدمهای مهربان اغلب غمگیناند؟:
پدیده «همدلی بیش از حد» توی عصبشناسی نشون میده که افراد مهربون، درد انتزاعی مثل غم رو هم دقیقاً مثل درد فیزیکی تجربه میکنن. مغزشون هنگام دیدن یه غم، همون نواحی فعال میشه که انگار خودشون دارن ضربه میخورن. این یعنی مهربونی یه ابرقدرته با هزینهی عاطفی بالا. شما هم غم رو مهمون میکنین یا میذارین تو خونه بمونه؟
راهکار:
مهربانی یعنی در را به روی همه احساسات باز کنی، اما نه اینکه غم را صاحبخانه کنی. شاید وقتش رسیده که برای غم یه جای مشخص توی خونهات تعیین کنی، نه اینکه بذاری تو همه اتاقها پرسه بزنه.