طرفدار رامک هستم، ولی خر نیستم!:
در روانشناسی مصرفکننده، پدیدهای به نام «تنفر از فقدان» وجود دارد: مغز تغییر از یک برند آشنا (مثل رامک) را بهعنوان یک تهدید پردازش میکند، بهویژه وقتی آن برند بخشی از هویت فرد شده باشد. این جمله هویت شخصی را به شیر کاکائو گره زده و سپس آن را در برابر تحقیر قرار میدهد. نکته جالب دیگر: «خر» در فرهنگ ایرانی نهفقط نماد حماقت، که نماد «نادیده گرفتن» است؛ یعنی تو آنقدر بیارزشی که حتی حاضر نیستند فریبت دهند. این ترکیب از وفاداری و غرور، یک بیانیه اجتماعی هوشمندانه است. آیا برندی هست که شما حاضرید امتحانش کنید، اما اگر با بیاحترامی همراه شود، برای همیشه کنارش بگذارید؟
راهکار:
این جمله یک استعاره قدرتمند از تعادل بین انعطافپذیری و عزت نفس است: میتوانی از طعم جدید استقبال کنی، اما هرگز اجازه نده کسی شعورت را زیر سوال ببرد.