قول من برای همیشه ماندن و آرامش در عشق:
تحقیقات نوروساینس نشان میدهد که وقتی کسی به ما میگوید «آرامشم تویی»، مغز ما اکسیتوسین ترشح میکند – همان هورمونی که در پیوند مادر و نوزاد هم فعال است. جالب اینجاست که این حس امنیت میتواند به اندازهی ترس از دست دادن قدرتمند باشد. آیا تا به حال فکر کردهاید که این نوع از عشق، ریشه در نیاز تکاملی ما به بقا دارد؟
راهکار:
در روانشناسی به این نوع اطمینانبخشی «ایمنسازی دلبستگی» میگویند. اگر دوست دارید این حس را ماندگار کنید، پیشنهاد میکنم یک «آیین روزانه» بسازید: هر شب یک جمله کوتاه از آرامشی که از طرف مقابل میگیرید بنویسید. این کار پیوند عاطفی را عمیقتر میکند.