جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

نترس از تنهایی

2 پست
متن های نترس از تنهایی / بهترین متن نترس از تنهایی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
- اگه بعد تو عاشق نشم چی
آدم سابق نشم چی...!️
3.3
عاشقانه تنهایی وابستگی عاطفی موندن در گذشته نترس از تنهایی ترس از عاشق نشدن دوباره
مغز انسان بعد از جدایی، دوپامین و اکسی‌توسین رو کم...

ترس از عاشق نشدن دوباره بعد از تو:

مغز انسان بعد از جدایی، دوپامین و اکسی‌توسین رو کم می‌کنه و باعث میشه فکر کنیم دیگه عاشق نمی‌شیم. این یه تله‌ی شناختی به اسم «پیش‌بینی خطا» هست. اما حقیقت اینه که مغز بعد از چند ماه دوباره توانایی عشق ورزیدن رو پیدا می‌کنه. آیا تا حالا تجربه کردین بعد از یه شکست، عشقی قوی‌تر پیدا کردین؟

راهکار:

نگرانی از «آدم سابق شدن» نشانه‌ی وابستگی عمیقه، اما عشق واقعی همیشه تو رو به انسانی جدید تبدیل می‌کنه. شاید این ترس فقط سایه‌ای از گذشته‌ست.

بغلمو ازت نگیرم؟ ترسیدی تنهات بذارم؟
قلب من کی رو دیدی نفس خودشو بِبُره؟
کی رو دیدی آرامش خودشو بگیره؟
نه...
من بغلمو ازت نمی‌گیرم، نفسمو نِمیبُرم، آرامشم و از بین نمیبرم..آرامش من تویی قلب من..!!️
-
عاشقانه مهربانی قول ماندن آرامش در عشق اعتماد به عشق نترس از تنهایی
تحقیقات نوروساینس نشان می‌دهد که وقتی کسی به ما می...

قول من برای همیشه ماندن و آرامش در عشق:

تحقیقات نوروساینس نشان می‌دهد که وقتی کسی به ما می‌گوید «آرامشم تویی»، مغز ما اکسی‌توسین ترشح می‌کند – همان هورمونی که در پیوند مادر و نوزاد هم فعال است. جالب اینجاست که این حس امنیت می‌تواند به اندازه‌ی ترس از دست دادن قدرتمند باشد. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که این نوع از عشق، ریشه در نیاز تکاملی ما به بقا دارد؟

راهکار:

در روانشناسی به این نوع اطمینان‌بخشی «ایمن‌سازی دلبستگی» می‌گویند. اگر دوست دارید این حس را ماندگار کنید، پیشنهاد می‌کنم یک «آیین روزانه» بسازید: هر شب یک جمله کوتاه از آرامشی که از طرف مقابل می‌گیرید بنویسید. این کار پیوند عاطفی را عمیق‌تر می‌کند.

نصب برنامه اندروید تاوبیو
مشابه ها