جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

نور چشم و غم

1 پست
متن های نور چشم و غم / بهترین متن نور چشم و غم [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
چشمانم را می‌بینی؟
برق خاموشش را چطور؟
به یاد داری که بعد از رفتن تو بود که خاموش شد؟🖤🕊️
3.4
غمگین جدایی احساس خاموشی بعد از رفتن برق چشم خاموش چشمان بعد از جدایی نور چشم و غم
اما جالب است بدانید که مردمک چشم انسان به‌طور غیرا...

چرا بعد از رفتن تو، برق چشمم خاموش شد؟:

اما جالب است بدانید که مردمک چشم انسان به‌طور غیرارادی در پاسخ به احساسات گشاد می‌شود. در غم شدید، این گشادگی ماندگار می‌شود و نور را متفاوت بازتاب می‌دهد – همان «برق خاموش» که شما می‌گویید در واقع تغییر فیزیکی بازتاب نور است، نه خاموشی واقعی. عجیب‌تر اینکه عکس این حالت در عشق دیده می‌شود: مردمک‌ها ۴۵٪ بزرگ‌تر می‌شوند و چشم‌ها «برق» می‌زنند. آیا تا به حال به شباهت این دو واکنش فیزیکی در عشق و اندوه فکر کرده‌اید؟

راهکار:

این حس «خاموش شدن» صرفاً استعاره نیست: مغز انسان در غم عمیق، فعالیت نورون‌های مسئول درخشش نگاه را کاهش می‌دهد تا انرژی را برای بقا حفظ کند. در واقع چشمانت زنده‌اند، فقط حالت «ذخیره باتری» گرفته‌اند.

مشابه ها