چرا بعد از رفتن تو، برق چشمم خاموش شد؟:
اما جالب است بدانید که مردمک چشم انسان بهطور غیرارادی در پاسخ به احساسات گشاد میشود. در غم شدید، این گشادگی ماندگار میشود و نور را متفاوت بازتاب میدهد – همان «برق خاموش» که شما میگویید در واقع تغییر فیزیکی بازتاب نور است، نه خاموشی واقعی. عجیبتر اینکه عکس این حالت در عشق دیده میشود: مردمکها ۴۵٪ بزرگتر میشوند و چشمها «برق» میزنند. آیا تا به حال به شباهت این دو واکنش فیزیکی در عشق و اندوه فکر کردهاید؟
راهکار:
این حس «خاموش شدن» صرفاً استعاره نیست: مغز انسان در غم عمیق، فعالیت نورونهای مسئول درخشش نگاه را کاهش میدهد تا انرژی را برای بقا حفظ کند. در واقع چشمانت زندهاند، فقط حالت «ذخیره باتری» گرفتهاند.