چرا عزیزان در دعوا نقاط ضعف ما را میگویند؟:
در روانشناسی به این پدیده 'تست واقعیت' میگویند: وقتی رابطه به اندازه کافی امن باشد، افراد جرأت میکنند زشتترین حقایق را بگویند. جالب اینجاست که تحقیقات نشان داده زوجهایی که در دعوا نقاط ضعف هم را مطرح میکنند، در بلندمدت صمیمیت بیشتری دارند—البته اگر بعد از دعوا به جای قهر، گفتگو کنند. آیا شما تجربه کردهاید که این کار باعث نزدیکی بیشتر شده یا فاصله؟
راهکار:
بله، این حقیقت تلخی است. اما گاهی این دقیقاً نشانه عمق رابطه است؛ چون فقط کسی که واقعاً تو را میشناسد میتواند نقاط ضعفت را ببیند. نکته مهم این است که بعد از دعوا، آیا برای ترمیم تلاش میکنید یا فقط زخمها را عمیقتر میکنید؟