در روانشناسی، این پدیده 'بهرهبرداری از آسیبپذیری...
چرا نزدیکان در دعوا نقطه ضعف را میگویند؟:
در روانشناسی، این پدیده 'بهرهبرداری از آسیبپذیری' نام دارد. تحقیقات نشان میدهد افرادی که در دعوا به نقاط ضعف دیگران حمله میکنند، معمولاً خود نیز از عزت نفس پایینی رنج میبرند. آیا این رفتار قابل تغییر است؟
راهکار:
این رفتار نشاندهنده ناامنی فرد مقابل است، نه ضعف شما. در یک رابطه سالم، دعوا فرصتی برای رشد است نه تخریب.