جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

ناسپاسی بعد از خوبی

1 پست
متن های ناسپاسی بعد از خوبی / بهترین متن ناسپاسی بعد از خوبی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
چه کسایی رو آدم کردیم که واسه خودمون هار شدن 😐️
4.5
غمگین خیانت از دست دادن اعتماد خیانت دوستان آدم کردن و هار شدن ناسپاسی بعد از خوبی
یک پدیدهٔ روان‌شناختی جالب به اسم «اثر بن‌فرانکلین...

وقتی کسی را آدم می‌کنی اما هار می‌شود:

یک پدیدهٔ روان‌شناختی جالب به اسم «اثر بن‌فرانکلین» می‌گه: وقتی برای کسی لطف بزرگی می‌کنی، احتمالاً اون شخص برای توجیه ذهنی خودش شروع می‌کنه به کم‌اهمیت جلوه دادن کار تو، یا حتی بدگویی. این مکانیزم دفاعی جلوی احساس بدهکاری رو می‌گیره. جالب‌تر این که هرچه لطف بیشتر، احتمال دشمنی بالاتر. سوال: آیا گاهی ناخودآگاه با «آدم کردن» افراد، استقلال‌شون رو تهدید می‌کنیم؟

راهکار:

این حس رو خیلی‌ها تجربه می‌کنن. گاهی آن‌هایی که بهشون کمک می‌کنیم، نه از روی بدی، بلکه از سر سردرگمی و فشار درونی واکنش متفاوت نشون می‌دن. شاید وقتشه بپرسی: چقدر از انتظارات خودمون باعث این شکست خوردن؟

مشابه ها