جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

ناامیدی از محبت

1 پست
متن های ناامیدی از محبت / بهترین متن ناامیدی از محبت [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
این دنیا آینه نیست ...
اگه به کسی خوبی کرده منتظر انعکاسش نباش ...️
2.9
فلسفی غمگین دنیا آینه نیست خوبی بدون توقع انتظار نداشتن از دیگران ناامیدی از محبت
تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد که انتظار پاداش برای...

دنیا آینه نیست: چرا نباید از خوبی کردن توقع داشته باشیم؟:

تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد که انتظار پاداش برای کار خوب، سیستم دوپامین را مختل می‌کند و لذت واقعی کمک را از بین می‌برد. این پدیده 'اثر بنجامین فرانکلین' را یادآوری می‌کند: وقتی از کسی لطفی می‌خواهیم، او را بیشتر دوست می‌داریم، نه برعکس. سوال: آیا رفتار بدون چشم‌داشت، واقعاً ممکن است؟

راهکار:

نگاه دیگر: شاید دنیا آینه نیست، اما بوم نقاشی است. هر خوبی رنگی است که روی بوم می‌زنی، حتی اگر کسی نبینند، خودت اثرش را می‌بینی. آن رنگ‌ها شخصیت تو را می‌سازند.

مشابه ها