جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

مقایسه دلتنگی با سرطان

1 پست
متن های مقایسه دلتنگی با سرطان / بهترین متن مقایسه دلتنگی با سرطان [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
اگه نظر من رو بخوای، دلتنگی یه جور بیماریه...
مثل سرطان، که خوش‌خیم و بد‌خیم داره. که اگه کاری براش نکنی از پا درت میاره:)))🤍️
4.7
غمگین تنهایی دلتنگی علائم دلتنگی خوش خیم و بدخیم مقایسه دلتنگی با سرطان
نوستالژی (دلتنگی) در علوم اعصاب یک مکانیسم بقای تک...

دلتنگی؛ سرطان خوش‌خیم یا بدخیم؟:

نوستالژی (دلتنگی) در علوم اعصاب یک مکانیسم بقای تکاملیه: مغز با مرور خاطرات مثبت، دوپامین و اکسی‌توسین ترشح می‌کنه تا انگیزه و پیوند اجتماعی رو تقویت کنه. حتی تو اسکن‌های fMRI، نوستالژی نواحی پاداش رو روشن می‌کنه، نه مرکز درد. پس شاید این «سرطان» دروغین، ویتامین روح باشه؟ به نظر شما دلتنگی بیشتر شبیه سرطان است یا داروی سرطان؟

راهکار:

این استعاره جالبیه، ولی میشه از زاویه‌ای دیگه هم نگاه کرد: دلتنگی مثل یک نقشه‌ست که آدم رو به سمت چیزهایی که واقعاً براش مهمه هدایت می‌کنه. شاید به‌جای ترس ازش، بتونی بهش گوش بدی تا ببینی کدوم خاطره یا آدم واقعاً ارزش موندن داره.

مشابه ها