جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

کسی که بفهمد

1 پست
متن های کسی که بفهمد / بهترین متن کسی که بفهمد [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
هَمیـــشه بـاید کســـی باشد

تا بغــض*هایت را قـبل از لرزیدن چــانه ات بفهمد…..

آهای فلانـــــــی… بــفــهــم!!!H💔🖤️
3.6
غمگین تنهایی دلتنگی احساسات ناگفته تنهایی در شلوغی کسی که بفهمد
شاید باورت نشه، ولی مغز ما یه سیستم «نورون‌های آین...

آهای فلانی بفهم – التماس برای درک شدن در سکوت:

شاید باورت نشه، ولی مغز ما یه سیستم «نورون‌های آینه‌ای» داره که وقتی کسی غمگینه، دقیقاً همون بخش‌های مغز خودمون فعال می‌شه انگار خودمون غمگینیم. اما مشکل اینجاست: اگر طرف مقابل دچار «آلکسی تایمیا» (ناتوانی در شناسایی و بیان احساسات) باشه، این آینه خراب کار می‌کنه و حتی با دیدن اشک تو، هیچی حس نمی‌کنه. پس شاید اونی که می‌خوای بفهمد، اصلاً سوئیچ احساسی‌اش رو گم کرده. تو این لحظه، چطور می‌تونی بدون کلام، مسیر سوئیچ رو بهش نشون بدی؟

راهکار:

این حس «فهمیده شدن بدون حرف» ریشه در «طنین لیمبیک» داره: مغز انسان طوری طراحی شده که احساسات دیگران رو ناخودآگاه منعکس کنه. اگه طرف مقابلمون این کارو نکنه، یعنی احتمالاً خودش دچار قطع ارتباط عاطفی یا «نظریه ذهن» ضعیفه – نه اینکه ما رو نمی‌فهمه، بلکه اصلاً نمی‌تونه تصور کنه کسی غمگینه. پس به‌جای التماس، شاید وقتشه بگردیم دنبال آدمایی که آینه‌ی احساسی بهتری باشن.

مشابه ها