آدمها و ناامیدی: نگاهی روانشناسانه به نگرش ما:
این جمله که آدمها ناامیدکننده هستند، اغلب نشاندهنده یک تجربه شخصی تلخ یا نگاهی کلینگر است. در روانشناسی، کلیشهسازی میتواند مانع از دیدن ویژگیهای منحصر به فرد هر فرد شود و حتی بر نگرش خودمان به دنیا تأثیر بگذارد. به جای تعمیم، بهتر است به دنبال جزئیات و تفاوتها باشیم تا روابط عمیقتری ایجاد کنیم و جهانبینی متعادلتری داشته باشیم.
راهکار:
به جای تعمیم دادن، سعی کنید هر فرد را با ویژگیهای منحصر به فردش ببینید. این کار نه تنها به شما کمک میکند روابط عمیقتری بسازید، بلکه از دام سوگیری تأیید (confirmation bias) نیز رها میشوید و دید واقعبینانهتری خواهید داشت.