جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

خوشحال کردن بقیه

1 پست
متن های خوشحال کردن بقیه / بهترین متن خوشحال کردن بقیه [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
سعی میکنم بهترین باشم،تا اینکه بد ترین باشم برای خوشحالی بقیه👌💯🥤️
-
روانشناسی مهربانی بهترین بودن برای دیگران فداکاری برای خوشحالی دیگران خوشحال کردن بقیه سندرم آدم خوب
پژوهش‌های روانشناسی نشان می‌دهند افرادی که همواره ...

سندرم آدم خوب؛ تلاش برای بهترین بودن جهت خوشحالی بقیه:

پژوهش‌های روانشناسی نشان می‌دهند افرادی که همواره 'بهترین' بودن را فدای خوشحالی دیگران می‌کنند، در بلندمدت دچار پدیده‌ای به نام 'فرسودگی نوع‌دوستانه' می‌شوند: آمیگدال مغزشان کم‌فعالیت می‌شود و کورتیزول بالا می‌رود. دیگران ناخودآگاه این افراد را کم‌اعتبار می‌پندارند. آیا 'بهترین' بودنِ همیشگی، به نفع خودتان هست؟

راهکار:

تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهند که 'بهترین' بودن برای بقیه اگر ناشی از ترس قضاوت باشد، معمولاً تأثیر معکوس دارد. افراد اصیل و بی‌نقاب، بیشتر از آدم‌های بی‌عیب و نقاب‌دار، دیگران را شاد می‌کنند. شاید لازم باشد گاهی 'بد' باشی تا 'واقعی' باشی.

مشابه ها