چرا خداحافظی مثل قهوه تلخ است؟:
طبق قانون «اوج-پایان» در روانشناسی، حافظهی ما از یک تجربه به شدیدترین لحظه و نحوهی پایان آن بستگی دارد. خداحافظی همان پایان تلخی است که کل رابطه را برای همیشه رنگ میزند. جالب اینجاست که همین تلخی، نشانهی اصالت شیرینیهای گذشته است. آیا ما برای فرار از این تلخی، گاهی از خداحافظیهای واقعی فرار میکنیم؟
راهکار:
این تلخی نه از خود خداحافظی، که از عمق رابطهای میآید که ارزش وداع تلخ را داشته. قهوهای که تلخ است، خاطرهی شیرین نشستنهای قبلی را زنده میکند.