جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

جهنم و ایمان

1 پست
متن های جهنم و ایمان / بهترین متن جهنم و ایمان [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
اگه بهم بگن تو هرچند هم آدم خوبی باشی میری جهنم بازم خدا رو میپرستم
چون من الله رو بخاطر خودش میخوام نه بهشتو جهنمش 🌹🌷🌺❤💞💕💟️
4.2
مذهبی فلسفی عشق به خدا بدون بهشت جهنم و ایمان خداپرستی خالص پرستش خدا برای خودش
آیا می‌دانید در روانشناسی، «انگیزه درونی» (intrins...

خدا را بخاطر خودش می‌پرستم، نه بهشت و جهنم:

آیا می‌دانید در روانشناسی، «انگیزه درونی» (intrinsic motivation) دقیقاً همین است؟ وقتی کاری را بخاطر خودش انجام می‌دهید، نه برای پاداش بیرونی، مغز شما دوپامین بیشتری آزاد می‌کند و رفتارتان پایدارتر می‌شود. در تاریخ ادیان هم، عارفانی مانند ابوسعید ابوالخیر می‌گفتند «نه از بهشت ترسم، نه از دوزخ شرم» – یعنی عشق به ذات حق از هر ترس و طمعی بالاتر است. سوال برای شما: آیا در زندگی روزمره‌اتان کاری هست که آن را فقط بخاطر خودش انجام دهید، نه برای نتیجه؟

راهکار:

این نگاه یادآور مفهوم «عشق بی‌قیدوشرط» در روانشناسی است: وقتی انگیزه درونی (عشق به ذات) جایگزین پاداش بیرونی (بهشت) می‌شود، ایمان استحکام بیشتری می‌یابد. حتی در تاریخ عرفان، حلاج می‌گفت «من آن معشوقم که خود را می‌پرستم» – یعنی عینیت عاشق و معشوق.

مشابه ها