جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

گذر زمان و خودشناسی

1 پست
متن های گذر زمان و خودشناسی / بهترین متن گذر زمان و خودشناسی [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
ما فکر می‌کنیم زمان می‌گذرد، اما راستش خیلی وقت‌ها این ماییم که بی‌صدا از خودمان عقب می‌مانیم.️
-
فلسفی روانشناسی احساس عقب ماندن از خود چرا از خودم عقب میافتم گذر زمان و خودشناسی توقف در زمان
نوروساینس می‌گوید مغز زمان را خطی ثبت نمی‌کند، بلک...

آیا زمان می‌گذرد یا ما از خود عقب می‌مانیم؟:

نوروساینس می‌گوید مغز زمان را خطی ثبت نمی‌کند، بلکه بر اساس «شکاف بین انتظار و واقعیت» آن را حس می‌کند. وقتی از خودت عقب می‌افتی، در واقع دلت برای نسخه‌ای از خودت تنگ شده که هرگز وجود نداشته. آیا این حس را با «از دست دادن فرصت» اشتباه می‌گیری؟

راهکار:

این جمله انگار از یک پارادوکس ذهنی پرده برمی‌دارد: ما زمان را خطی می‌بینیم، اما گاهی خودمان در همان نقطه‌ای که متوقف شده‌ایم، از نسخه‌ی ایده‌آل‌مان عقب می‌افتیم. برای بازتعریفش، می‌توانی لحظه‌ای که احساس کردی «اینجا گیر کردی» را بنویس و ببین کدام باور یا عادت تو را به همان شکل قبلی نگه داشته.

مشابه ها