آیا زمان میگذرد یا ما از خود عقب میمانیم؟:
نوروساینس میگوید مغز زمان را خطی ثبت نمیکند، بلکه بر اساس «شکاف بین انتظار و واقعیت» آن را حس میکند. وقتی از خودت عقب میافتی، در واقع دلت برای نسخهای از خودت تنگ شده که هرگز وجود نداشته. آیا این حس را با «از دست دادن فرصت» اشتباه میگیری؟
راهکار:
این جمله انگار از یک پارادوکس ذهنی پرده برمیدارد: ما زمان را خطی میبینیم، اما گاهی خودمان در همان نقطهای که متوقف شدهایم، از نسخهی ایدهآلمان عقب میافتیم. برای بازتعریفش، میتوانی لحظهای که احساس کردی «اینجا گیر کردی» را بنویس و ببین کدام باور یا عادت تو را به همان شکل قبلی نگه داشته.