راز ایرانیها در اوج گرما: چای داغ!:
این رفتار پارادوکسیکال «نوشیدنی گرم برای خنک شدن» ریشه در فیزیولوژی دارد. نوشیدن مایعات گرم، گیرندههای دما در دهان را فعال کرده و باعث تعریق بیشتر میشود. تبخیر این عرق از سطح پوست، در نهایت حس خنکی قویتری نسبت به یک نوشیدنی سرد موقتی ایجاد میکند. این یک ترفند ترمو-تنظیمی هوشمندانه است که در فرهنگهای گرم و خشک دیده میشود. به نظر شما این عادت، یک سازگاری هوشمندانه است یا یک سنت سرسختانه؟
راهکار:
برای گسترش این ایده، میتوانید یک نظرسنجی در تاو راه بیندازید: «در گرمای شدید، طرفدار کدامید: چای داغ، دوغ خنک، یا هندوانه؟» و نتایج جالب فرهنگهای مختلف را مقایسه کنید.