جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

آداب چای خوردن در ایران

1 پست
متن های آداب چای خوردن در ایران / بهترین متن آداب چای خوردن در ایران [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
اگه گفتی ایرانیا تو اوج گرما چی میخورن😅😅

شربت؟🍷
بستنی؟🍦
هیچکدوم😏
چایی میخورن اونم دوتا😂


‌‌
2.6
طنز مناسبتی طنز ایرانی آداب چای خوردن در ایران فرهنگ غذایی ایرانی گرمای تابستان ایران
این رفتار پارادوکسیکال «نوشیدنی گرم برای خنک شدن» ...

راز ایرانی‌ها در اوج گرما: چای داغ!:

این رفتار پارادوکسیکال «نوشیدنی گرم برای خنک شدن» ریشه در فیزیولوژی دارد. نوشیدن مایعات گرم، گیرنده‌های دما در دهان را فعال کرده و باعث تعریق بیشتر می‌شود. تبخیر این عرق از سطح پوست، در نهایت حس خنکی قوی‌تری نسبت به یک نوشیدنی سرد موقتی ایجاد می‌کند. این یک ترفند ترمو-تنظیمی هوشمندانه است که در فرهنگ‌های گرم و خشک دیده می‌شود. به نظر شما این عادت، یک سازگاری هوشمندانه است یا یک سنت سرسختانه؟

راهکار:

برای گسترش این ایده، می‌توانید یک نظرسنجی در تاو راه بیندازید: «در گرمای شدید، طرفدار کدامید: چای داغ، دوغ خنک، یا هندوانه؟» و نتایج جالب فرهنگ‌های مختلف را مقایسه کنید.

مشابه ها