جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

گریه و آتش دل

1 پست
متن های گریه و آتش دل / بهترین متن گریه و آتش دل [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
«آن‌قدر داغ بر دل‌مان گذاشته‌اند
که هرچه گریه می‌کنم، دریایی بر آتش سینه‌ام درست نمی‌شود.»️
-
غمگین تنهایی دلتنگی شدید بی‌اثری گریه داغ و اندوه گریه و آتش دل
اشک‌های احساسی از نظر شیمیایی با اشک‌های معمولی تف...

دلتنگی که با گریه آرام نمی‌گیرد:

اشک‌های احساسی از نظر شیمیایی با اشک‌های معمولی تفاوت دارن: حاوی آنزیم‌های استرس مثل پرولاکتین و ACTH هستن. بدن با گریه سعی می‌کنه هورمون‌های مضر رو دفع کنه. اما وقتی غم عمیق باشه، تولید این هورمون‌ها از ظرفیت دفع فراتر می‌ره و اشک بی‌اثر می‌شه. جالب این‌جاست که در فرهنگ‌های باستانی مثل مصر و یونان، گریه رو نوعی تطهیر روانی می‌دونستن. سوالی که پیش میاد: آیا مدرنیته با سرکوب احساسات، تاب‌آوری ما رو در برابر غم کاهش داده؟

راهکار:

این بیت به‌خوبی درد بی‌پایان رو نشون می‌ده. شاید یه نگاه روان‌شناختی جالب باشه: گریه‌های احساسی (نه واکنشی به محرک فیزیکی) حاوی هورمون استرس هستن و واقعاً می‌تونن آرامش بیارن، اما وقتی غم عمیق و مزمن بشه، مکانیزم‌های مغز در پردازشش به‌هم می‌ریزه و گریه دیگه تسکین‌دهنده نیست. به‌جاش، نوشتن یا نقاشی کردن احساسات می‌تونه راهی برای خالی کردن آتش سینه باشه.

مشابه ها