وقتی به کسی فکر میکنی که به تو فکر نمیکنه:
پدیده «اثر زیگارنیک» میگه ذهن ما کارهای ناتمام رو بیشتر به یاد میاره. فکر کردن به کسی که بهت فکر نمیکنه، مثل یه پازل ناقصه که مغزت مدام سعی میکنه تکمیلش کنه. جالبه که هرچه بیشتر سعی کنی نادیده بگیری، قویتر میشه. آیا این فکر کردن، واقعاً درباره اونه یا درباره نیاز خودت به بستن یه حلقه ذهنی؟
راهکار:
این پارادوکس ذهنی رو در نظر بگیر: مغز ما تمایل داره به چیزهایی فکر کنه که دستنیافتنیترن. شاید این فکر کردن، بیشتر درباره نیاز خودته تا اون شخص. یه تمرین ساده: دفعه بعد که بهش فکر کردی، از خودت بپرس «الان چه نیاز عاطفیای دارم که داره با این فکر پر میشه؟»