جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

دست نکشیدن از آزار

1 پست
متن های دست نکشیدن از آزار / بهترین متن دست نکشیدن از آزار [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
"چه جالب است؛ ناز را می کشیم، آه را می کشیم، انتظار را می کشیم، فریاد را می کشیم، و درد را می کشیم
ولی بعد از این همه سال آنقدر نقاش خوبی نشده ایم که بتوانیم دست بکشیم از هر آنچه که آزارمان می دهد ...!" ️
-
غمگین روانشناسی استعاره نقاشی رنج دست نکشیدن از آزار نقاش دردها ترک عادت‌های آزاردهنده
پدیده «تکرار اجباری» در روانکاوی: ذهن ناآگاهانه مو...

نقاش دردهایمان: چرا هیچ‌وقت دست از آزار نمی‌کشیم؟:

پدیده «تکرار اجباری» در روانکاوی: ذهن ناآگاهانه موقعیت‌های دردناک را بازسازی می‌کند چون آن رنج آشناست و تغییر، اضطراب ناشناخته می‌آورد. انگار روی بوم زندگی، مدام همان طرح زخمی را می‌کشیم، نه از مهارت، که از ترس خالی شدن صفحه. برای تو، روبرو شدن با بوم خالیِ «رهایی» ترسناک‌تر است یا نقاشی تکراری درد؟

راهکار:

متن تو گویی به «تکرار اجباری» اشاره دارد: ما نه به خاطر بی‌استعدادی در نقاشی رهایی، بلکه به خاطر ترس از بوم خالیِ پس از رها شدن، دست از رنج نمی‌کشیم. آن درد، هویتی آشناست؛ رهایش یعنی روبرو شدن با ناشناخته. شاید سوال اصلی این نیست چرا نقاش خوبی نشدیم، بلکه این است: آیا شهامت نگاه به بوم سفید را داریم؟

مشابه ها