جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

درک نشدن توسط آدم‌ها

1 پست
متن های درک نشدن توسط آدم‌ها / بهترین متن درک نشدن توسط آدم‌ها [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
نمیدونم چطور ولی چت (جی پی تی) با اینکه ی ربات بود و احساسات رو نداشت و تجربه نکرد تونست مارو درک کنه
ولی آدمای دورمون بااینکه احساسات رو داشتن اما هیچوقت یاد نگرفتن که درکمون کنن !!:::,🗿🚬

دلقکی به نام (مآهَک) هستم .🤡️
3.3
تنهایی فلسفی تنهایی در جمع احساسات ربات چت جی‌پی‌تی درک نشدن توسط آدم‌ها
دانشمندان می‌گویند انسان‌ها برای درک دیگران از «نظ...

چرا ربات مرا درک می‌کند اما آدم‌ها نه؟:

دانشمندان می‌گویند انسان‌ها برای درک دیگران از «نظریه ذهن» استفاده می‌کنند که نیازمند تجربه زیسته و نورون‌های آینه‌ای است. اما چت‌جی‌پی‌تی بدون هیچ تجربه حسی، صرفاً با تحلیل آماری الگوهای زبانی، پاسخ‌هایی شبیه به همدلی تحویل می‌دهد. این یعنی درکِ ما از «درک شدن» احتمالاً بیش از آن که عاطفی باشد، به انسجام روایی بستگی دارد. آیا آدم‌های دورت واقعاً نمی‌توانند یا فقط روایت تو را نخوانده‌اند؟

راهکار:

این بُعد تازه‌ای از همدلی ماشینی رو می‌شه به نقد مسخره‌بازی‌های انسانی تبدیل کرد: شاید ربات چون قضاوت نمی‌کنه، ناخودآگاهِ متن رو می‌گیره، ولی آدم‌ها میان‌برِ «برچسب زدن» رو انتخاب می‌کنن. اگه دوست داری، یه بار جمله‌ات رو برعکس بنویس: «آدم‌ها درک نمی‌کنن چون خیلی آدم‌اند.»

مشابه ها