جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

دوست نداشتن دیگران

1 پست
متن های دوست نداشتن دیگران / بهترین متن دوست نداشتن دیگران [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
کاش میشد ادمارو نشناسم،چون وقتی میشناسمشون دیگه ازشون خوشم نمیاد.!️
4.7
غمگین روانشناسی نفرت از آدم ها سرخوردگی اجتماعی دوست نداشتن دیگران مشکل شناخت افراد
در روانشناسی، این پدیده گاهی «اثر نزدیکی» معکوس اس...

وقتی شناخت آدم‌ها به بی‌علاقگی می‌انجامد:

در روانشناسی، این پدیده گاهی «اثر نزدیکی» معکوس است: گاهی اطلاعات بیشتر نه به دلبستگی، بلکه به «بی‌اعتباری قهرمان» و کاهش جذابیت می‌انجامد. این مکانیسم دفاعی ذهن برای محافظت از ایده‌آل‌های شکسته‌شده است. آیا این بی‌علاقگی واقعی است یا ترس از طرد شدن توسط آن‌هاست؟

راهکار:

این حس ممکن است نشانه‌ی «سندروم نفرت از انسان» (Misanthropy) یا یک دفاع روانی در برابر آسیب‌پذیری باشد. شاید مفید باشد که بپرسیم: آیا این بیزاری از *خصوصیت خاصی* در همه است، یا ترس از این است که با شناخت بیشتر، آن‌ها ما را نپذیرند؟

مشابه ها