جستجو کنید..موضوع
نوع فیلترفیلتر
بهترزبان
بهترترتیب

دلگیری نصف‌شب

1 پست
متن های دلگیری نصف‌شب / بهترین متن دلگیری نصف‌شب [پیشنهادی]
همه فیلتر
همه زبان
بهترین ترتیب
انگار عادتمون شده نصف شب بجای اینکه خوابمون بگیره دلمون میگیره...🕊️
3.7
غمگین تنهایی دلتنگی نیمه‌شب بی‌خوابی غم دلگیری نصف‌شب ناراحتی شبانه
جالب اینجاست که پژوهش‌ها نشان می‌دهند در نیمه‌شب، ...

چرا نصف شب دلمون می‌گیره؟ راز دلتنگی شبانه:

جالب اینجاست که پژوهش‌ها نشان می‌دهند در نیمه‌شب، فعالیت «شبکه پیش‌فرض» مغز که مسئول خیال‌پردازی و مرور خاطرات است، شدید می‌شود و هم‌زمان سروتونین کاهش می‌یابد. همین ترکیب باعث می‌شود احساسات منفی مثل دلتنگی و غم قوی‌تر از همیشه ظاهر شوند. در واقع، تاریکی صداهای مزاحم را حذف می‌کند و ذهن مجبور می‌شود با خودش روبه‌رو شود – این یک الگوی تکاملی برای پردازش هیجانات است. آیا تا به حال دقت کرده‌ای که همین حس در روز با یک کار ساده مثل تماس با دوست کمرنگ می‌شود؟

راهکار:

این حس برای خیلی‌ها موقع شب عادی‌ست؛ چون مغز در تاریکی و سکوت بیشتر به احساسات درونی جهت می‌دهد. می‌توانی فرداشب یک لیوان چای گرم بنوشی و لیست سه تا خاطره خوب روزت را بنویسی – این کار مسیر افکار را از غم به قدردانی تغییر می‌دهد.

مشابه ها